Пазарният дял на електромобили в Италия нараства със 123% на годишна база през февруари
Надпреварата за електрификация продължава в Европа
Докато автомобилните пазари намират изход от пандемията, електромобилите оставят по-голяма следа месец след месец. Италия вижда по-силни продажби през февруари след мек старт на годината, тъй като всички електрифицирани превозни средства допринасят за замяната на традиционните силови агрегати.
Италианският автомобилен пазар разширява последните тенденции през втория месец на 2021 г. С около 144 000 регистрации, общият пазар намалява с над 12% на годишна база (година по-рано), постоянен белег на пандемията на коронавируса. Бензиновите и дизеловите автомобили губят повече от една трета от миналогодишния обем, като сега се установяват съответно на 32,8% и 25% пазарен дял. Традиционните хибридни превозни средства от своя страна отбелязват най-доброто си представяне досега, достигайки 28,8% дял, тъй като преминаването към лека електрификация на повечето модели продължава.
Чистите електрически превозни средства се повишават от нивата от януари, завършвайки при 3457 регистрации или 2,4% пазарен дял. Това е 37% подобрение на годишна база, със сигурност положително, но не толкова силно, колкото в късните месеци на 2020 г. Това все още може да е последица от постигнато през декември, което води до ниска наличност на BEV на склад или първоначален тласък от повечето марки хибриди, най-вероятно комбинация от двете. Със сигурност очакваме делът на BEV да продължи да расте, започвайки следващия месец с края на тримесечието.
PHEV са електрическата звезда на месеца, отбелязвайки 4913 регистрации, 3,4% пазарен дял. Това е четири пъти миналогодишните нива (!) – когато са регистрирани само около 1200 броя – и повече в съответствие с високите очаквания за растеж, свикваме в тези времена на промяна. Това със сигурност е знак за настоящото настояване на производителите на автомобили за хибриди и може би по-широко приемане от пазара, нещо, което ще бъде потвърдено през следващите месеци. По този начин общият дял на плъг-ин превозни средства се увеличава до 5,8% през февруари, което е 123% увеличение на годишна база.
Продажбите на BEV на италианския пазар винаги се отличават със специфичен избор, с фокус върху компактните автомобили в сравнение с повечето други пазари, които се опират на по-големи и по-премиум модели. Това прави отделните продажби толкова интересни за проследяване. Диаграмата за най-добрите 10 BEV през февруари показва някои важни потвърждения и изненадващи пропуски.
Новият Fiat 500e потвърждава своето управление над пазара на BEV в Италия, заемайки най-продаваното място за трети пореден месец от четирите от старта си през октомври. Италианското мини определено е автомобилът, който трябва да победи през 2021 г. С 583 регистрации той държи конкуренцията на Smart ForTwo встрани. Двуместният градски автомобил всъщност се задоволява за второто място с 545 бройки, въпреки това страхотен резултат, но недостатъчен за детронирането на новия лидер на пазара на BEV. На голямо разстояние Renault Twingo ZE печели трето място с 386 регистрации, затваряйки много уникален италиански подиум от мини автомобили от сегмент А.
Това означава, че Renault Zoe, по-голямата сестра на Twingo и безспорна кралица на BEV на Италия, както и на Европа през 2020 г., най-накрая е изхвърлена от първите 3 месечни класации след много дълго време (всъщност март 2020 г.), вкарвайки 296 регистрации и 4 място . Недалеч Tesla Model 3 влиза за първи път в класацията за топ 10 на 2021 г., на 5-то място с 278 единици, добър резултат за това време на годината и пред вероятно пик в края на тримесечието.
В долната половина на графиката следват три братя и сестри на платформата e-CMP от PSA Group: Peugeot e-208 със 184 регистрации, Peugeot e-2008 със 163 и Opel Corsa-e със 157. Вероятно ще видим още повече от тях в бъдеще, тъй като други модели от същата платформа започват да се продават в обем (т.е. Opel Mokka-e, Citroen e-C4 …), доказвайки стратегията за електрификация на групата. Nissan Leaf (142) и Hyundai Kona EV (134) затварят Топ 10 на 9-то и 10-о място. Много забележимо този месец е пълното отсъствие на VW Group, с ID.3 или e-up, подходящ за Италия! и неговите братя и сестри, които не се продават на голям брой, както би се очаквало.
Можем да очакваме, че пазарът на електромобили ще се увеличи нагоре през следващите седмици и месеци, като дебютират по-големи обеми от обичайните бестселъри и повече модели.
Производителите на автомобили ще трябва да коригират цените си, ако искат парче торта в тази много чувствителна към цената арена. Ясно е обаче, че само завладяващи мини електромобили могат наистина да успеят на този уникално труден европейски пазар.