Архив

Stellantis побеждава Volkswagen в продажбите в Европа досега т. г.

Peugeot 208 и 2008 са най-продаваните модели на континента367363556 (1)_2

Stellantis започна отлично след официалното си създаване по-рано тази година. В момента новосъздаденият производител е най-големият производител на автомобили в Европа по брой продажби през първите два месеца на годината. И да, това означава, че побеждава Volkswagen Group.

Според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) Stellantis е доставила общо 480 888 леки и лекотоварни автомобили в 30-те европейски държави, които организацията проследява. Срещу това Volkswagen Group е пуснала 452 400 превозни средства от всички свои марки, като даде на Stellantis предимство от около 28 500 повече продадени автомобила през януари и февруари 2021 г.

Важно е да се отбележи, че що се отнася само до продажбите на леки автомобили, VAG запазва челната си позиция. С 419 855 продажби изпреварва Stellantis, която е продала 377 244 леки автомобила през този период. Просто казано, 103 644 леки търговски автомобила на Stellantis бяха достатъчни, за да компенсират по-ниските продажби на леки автомобили.

1-peugeot-208-2020-rt-hero-frontОгромен принос за страхотните резултати на Stellantis имаше Peugeot. През февруари французите имаха двата най-продавани модела на Стария континент, като 208 взе короната с 18 351 продажби, последван от кросоувъра от 2008, базиран на същата платформа с 16 845 доставки. Трети е Volkswagen Golf, следван от Renault Clio и Toyota Yaris.

Поглеждайки към 2020 г., Volkswagen Group спечели комфортно над своите конкуренти с 3.23 милиона продажби на пътници и лекотоварни автомобили. Комбинираните продажби на PSA и FCA са около 3,03 милиона, но изглежда, че 2021 г. започва по-силно с пускането на Stellantis като автомобилен производител.

Увеличените продажби може да са знак за положителни промени в Stellantis въпреки последните донякъде странни мерки за намаляване на разходите. Очаква се голямо взаимодействие да влезе в сила още през 2023 г., когато се очаква различни марки от автомобилния производител да обединят производството си и да генерират допълнителни икономии.

Източник: Automotive News