Автомобилната индустрия призова Байдън да подкрепи „изчерпателния“ EV план
GM, Toyota, VW, UAW търсят стимули и субсидии, за да насърчат прехода
REUTERS
УАШИНГТОН – Големите автомобилни производители, компании за резервни части и синдикатът United Auto Workers (UAW) призоваха американския президент Джо Байдън да подкрепи „всеобхватен план“ за електрическите превозни средства и призова за солидни държавни данъчни кредити и много други финансови стимули.
Исканията, отправени в писмо от шест страници от 29 март, идват, преди Байдън да представи на 31 март своето предложение за инфраструктура с над 3 трилиона долара, което включва значителна подкрепа за производството и зареждането на електрически превозни средства.
В писмото от UAW и две основни търговски групи в автомобилната индустрия се отбелязва, че в момента има само 1,5 милиона EV от 278 милиона регистрирани пътнически автомобила в САЩ.
„Нуждаем се от изчерпателен план, който да вземе предвид настоящите реалности на пазара“, се казва в писмото, видяно от Reuters. „Нито настоящата траектория на приемане на електромобили от потребителите, нито съществуващите нива на федерална подкрепа за политиките, свързани със предлагането и търсенето, не са достатъчни, за да постигнат целта ни за бъдеще с нулев нето въглероден транспорт.“
Белият дом не коментира веднага писмото.
Джон Бозела, който оглавява Алианса за автомобилни иновации, който представлява General Motors, Toyota, Volkswagen и други, отбеляза, че електромобилите представляват едва 2% от продажбите в САЩ днес.
„За пълния преход ще са необходими огромни усилия в цялата икономика във всеки сектор“, каза Бозела, който подписа писмото заедно с изпълнителния директор на Асоциацията на производителите на автомобили и оборудване Бил Лонг.
Някои депутати и други са притеснени от въздействието на преминаването към електромобили върху автомобилните работни места.
Председателят на Обединения съюз на работниците в автомобилния сектор Рори Гембъл, който също подписа писмото, заяви в отделно изявление пред Reuters, че „работниците несъразмерно ще страдат, ако не се справим правилно. Реалността е, че имаме дълъг път по отношение на технологията на батериите , инфраструктура за зареждане с гориво и, което е важно, търсенето на пазара, за да се направи успешно този преход.“
Писмото призовава Байдън да подкрепи значителни държавни данъчни стимули и субсидии за производство и закупуване на електромобили и стимулиране на закупуването на електромобили от федералното правителство.
То призова държавните субсидии за автомобилни производители и доставчици да „преоборудват, разширят и създадат съоръжения“ за електромобили и компоненти и да „ускорят местното производство на батерии, силова електроника (и) електрически двигатели“.
Писмото насърчава разработването на „базирани в САЩ доставки на критични минерали (добив, преработка, рециклиране), производство на батерии и горивни клетки“ и нови правителствени усилия за стимулиране на превозни средства с водородни горивни клетки.
Като кандидат Байдън се ангажира да инвестира 2 трилиона долара в инфраструктурни разходи, включително поправяне на магистрали, мостове и летища; насърчаване на икономично производство на превозни средства и инсталиране на 500 000 EV зарядни станции. В писмото се отбелязва, че в момента в цялата страна има 100 000 обществени пункта за зареждане.
Някои демократи в Конгреса искат Байдън да следва Калифорния и да определи целева дата за прекратяване на продажбите на леки автомобили, задвижвани с газ. Калифорния планира да прекрати тези продажби през 2035 г.
Миналата седмица група от 71 американски демократи призова Байдън да установи строги правила за емисиите, за да гарантира, че 60% от новите продадени леки автомобили и камиони са с нулеви емисии до 2030 г., докато 10 американски сенатори призоваха Байдън да определи дата, до която продажбите на превозни средства с изкопаеми горива ще приключат изцяло. Понастоящем Байдън преглежда решението на администрацията на Тръмп от 2020 г. да отмени стандартите за емисии на превозни средства от администрацията на Обама.
П.П. Очаквайте в сайта повече за предложението на Байдън, направено на 31 март…