Архив

Новата Opel Astra ще получи плъгин задвижване и вариант на комби

Ключов компактен модел, който ще дебютира до началото на 2022 г.; нито дума за напълно електрическа

Миналата година Astra се класира на девето място в европейските продажби в масовия компактен сегмент. Показан е текущият модел.

Миналата година Astra се класира на девето място в европейските продажби в масовия компактен сегмент. Показан е текущият модел.

опция

Следващото поколение Opel/Vauxhall Astra compact ще се предлага с включено хибридно задвижване и комби версия, каза изпълнителният директор Майкъл Лохшелер в интервю за Automotive News Europe.

Автомобилът ще бъде базиран на същата платформа Stellantis EMP2 като новия Peugeot 308, който трябва да влезе в продажба през втората половина. Astra ще бъде пуснат на пазара в началото на следващата година.

„Очевидно споделяме една и съща платформа, което е голяма полза за нашата компания,“ каза Лохшелер в интервюто.

Новата Astra ще започне с дизелови, бензинови и plug-in хибридни версии, каза той. Вагон отново ще бъде „абсолютно“ предложен заедно с хечбека, каза Лохшелер.

Той не коментира дали Astra ще следва 308, предлагайки напълно електрическа версия.

В момента Opel продава напълно електрически версии на своя малък автомобил Corsa и малък SUV Mokka, заедно с търговски и пътнически микробуси, захранвани от батерии.

Миналата година Astra се класира на девето място в европейските продажби в сегмента на компактните автомобили с 70 008 продажби, което е 48% спад от 2019 г., според данни на изследователите на пазара на JATO Dynamics.

Сегментът беше воден от Volkswagen Golf, с 283 651 продажби. Общите продажби са 1 723 367, с 22% спад, показват данните на JATO. Това беше третият по големина сегмент в Европа след малки коли под номер 1 и малки джипове под номер 2.

През 2019 г. Opel заяви, че новата Astra ще бъде произведена в родния завод на марката в Рюселсхайм, Германия, от тази година. Настоящата Astra е строена във фабриките на Opel в Гливице, Полша и пристанище Елесмир, Англия.

Гливице ще премине към производство на големи микробуси за Stellantis тази година, докато бъдещето на пристанището Елесмир все още е обект на дискусии между Stellantis и британското правителство, което според съобщенията настоява компанията да строи там електрически автомобили.

Решението зависи от размера на правителствената подкрепа на Обединеното кралство, заяви през март изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес.

Лохшелер определи разговорите като „конструктивни“ и заяви, че се надява те да бъдат приключени скоро. „Надяваме се, че можем да приключим това възможно най-бързо. Мисля, че колкото по-скоро, толкова по-добре за всички“, каза той.

Бъдещата изцяло електрическа Astra може потенциално да работи за Ellesmere Port, като се има предвид, че вероятно ще бъде изградена върху предстоящата e-VMP архитектура на Stellantis за изцяло електрически превозни средства. Архитектурата е производна на EMP2, което не поддържа напълно електрическо задвижване.

Пускането на Astra е следващият акцент за Opel след тазгодишното пускане на малкия SUV на Mokka, който е базиран на платформата CMP на Stellantis и се предлага с електрически вариант.

Mokka представи нови дизайнерски елементи за Opel/Vauxhall, включително плоска, опъната решетка Vizor и удължено цифрово табло, създадено от обединяването на два екрана, които се очаква да продължат в Astra. Изглежда, че шпионските снимки на версията на хечбек, подложена на тестване, потвърждават лицето на Vizor.

Очаква се приставката хибридна версия на Astra да има същите спецификации като еквивалента на 308, което означава две нива на мощност.

По-спортният 308 plug-in хибрид ще предлага 225 к. с., като съчетава бензинов двигател с мощност 180 к. с. докато по-евтината версия ще предлага 180 к. с. от бензинов двигател със 150 к. с. и същия 81-кВт електродвигател. Peugeot казва, че обхватът на 308 само за електричество е 60 км (37 мили), докато се чака окончателно сертифициране по WLTP.