Марките на Stellantis доминират в продажбите на ванове в ЕС през 2020 г.
Комбинираните продажби от PSA и Fiat Chrysler са с двоен обем на Ford – №2
ПАРИЖ – Stellantis, новата автомобилна група, създадена от сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles, продаде миналата година близо два пъти повече леки търговски превозни средства в Европа от най-близкия си конкурент.
Според данни на изследователите на пазара на JATO Dynamics, PSA и FCA са продали заедно 554 356 леки търговски автомобила през 2020 г. в 27-те страни от ЕС, докато номер 2 – Ford, е продал 287 801. PSA продаде 421 481 превозни средства, докато FCA продаде 132 895.
Органите за конкуренция на ЕС разследваха дали Stellantis, която официално започна дейността си през януари, ще има дял от пазара на търговски микробуси, който би задушил конкуренцията в девет държави.
Съгласно споразумение, обявено през декември миналата година, което позволи сливането да се осъществи, Stellantis ще спомогне за изграждането на дяла на ван на Toyota и ще даде на конкурентите по-голям достъп до своите мрежи за ремонт и поддръжка.
Toyota е продала 54 492 лекотоварни автомобила през миналата година в Европа и е единственият производител, който е отбелязал ръст. Той има производствени договорености със Stellantis за два модела ван.
Toyota добави ProAce City, версия на ванове, произведени от автомобили от Citroen, Peugeot и Opel, към своята гама миналата година. От 2013 г. малкият микробус Toyota ProAce е построен в бившите фабрики на PSA (сега Stellantis).
Като цяло през миналата година в ЕС са продадени 1 732 462 леки търговски превозни средства, което е 18% спад, според JATO.
Ford беше последван от Renault, Volkswagen и Daimler (виж таблицата по-долу).
LCV ПРОДАЖБИ, 2020
Продажби по производители, 27 държави от ЕС
- PSA група 421 418
- Ford 287 801
- Renault 265 488
- Volkswagen 213 038
- Daimler 188 701
- Fiat Chrysler Automobiles 132 895
- Toyota 54 492
- CNH 51,338
- Nissan 36 490
- Други 27 650
Източник: JATO Dynamics
По категории марките Stellantis доминираха в сегмента на модели, получени от автомобили. Тези микробуси са построени на платформи за леки автомобили. Citroen Berlingo с 65 869 продажби и Peugeot Partner с 64 369 продажби лесно изпревариха Renault Kangoo на номер 3 с 52 459 продажби.
Тази година ще има засилена конкуренция в сегмента, като Renault пуска ново поколение Kangoo и реконструира Dacia Dokker, която ще продава като Renault Express на по-ниска цена от Kangoo. VW пусна нова версия на Caddy.
В сегмента на малките фургони Ford Transit Custom с 109 763 продажби изпревари VW Transporter (73 817) и Renault Trafic (62 007).
Сред средните микробуси (най-големият размер в Европа в категориите на JATO), Mercedes Sprinter е начело с 110 257 продажби, пред Renault Master (89 632) и Ford Transit (70 760).
Ford е водещ в пикапите с 43 288 продажби на Ranger, пред Toyota Hilux (25 260) и Mitsubishi L200 (15 437). Този сегмент също се развива, като се очаква Mitsubishi да изтегли L200 от Европа, а следващата версия на VW Amarok се произвежда от Ford.