Архив

Засега Mercedes EQS задминава Tesla в гамата EV

Дългият диапазон на водещия електрически седан елиминира „препятствието при закупуване“2022-mercedes-benz-eqs-hero-1280x720

С обхват до 770 км (478 мили) по европейския режим за тестване на WLTP, Mercedes-Benz EQS пое водеща роля във войните с акумулатори на електрически превозни средства, изпреварвайки Tesla Model S, който може да достигне 660 км в същия мащаб, в зависимост от опциите.

Гамата на EQS остава временна, но ако бъде потвърдена, тя ще даде на Mercedes ключова точка за продажба спрямо Model S, както и два първокласни – макар и по-ориентирани към ефективността автомобили – Porsche Taycan и неговия сестра модел, Audi e-tron GT (до 480 км).

Това също би премахнало потенциална пречка – тревожност от обхвата – за купувачите, които ще похарчат 100 000 евро (120 000 долара) или повече за луксозно електрическо превозно средство, каза главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус.

„За електрическата мобилност удобството е едно от нещата, което е пречка за купуването“, каза Калениус пред журналисти на кръгла маса в четвъртък преди старта на EQS. „Ако имате по-голям обхват и ако можете да презаредите 300 км за 15 минути, тези препятствия започват да изчезват.“

Всъщност, каза Калениус, гама като EQS може да ускори изчезването на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, като собствения S клас на Mercedes. Той определи дата на 2039 г. Mercedes да има изцяло неутрален въглероден автопарк.

„Въпросът е – продължи той, – каква ще бъде кривата на нарастване през това десетилетие и след това?“

EQS може да е шампион в диапазона сега, но конкурентите са на хоризонта.

Tesla казва, че предстоящата му версия Plaid Plus на Model S ще има пробег над 800 км, а Илон Мъск заяви, че електрическият модел Roadster, който се очаква през 2022 г., ще има пробег от близо 1000 км.

Lucid, стартъп, основан от бивш изпълнителен директор на Tesla, заяви, че идващият Air ще има обхват над 800 км.

В четвъртък изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес заяви, че най-големите електрически превозни средства на групата ще имат пробег от поне 800 км през следващите години.

Очаква се водещ електрически автомобил за Audi, Porsche и Bentley с кодово име Landjet да предлага пробег от 650 км, съобщават новините.

Концепцията на Lexus LF-Z, която предвижда дадено превозно средство да се предлага до 2025 г., има пробег от около 600 км. GM заяви, че ще изгради пикап Chevrolet с пробег от 644 км. Твърди се, че концепцията i4 на BMW, която се очаква да има подобна производствена версия, има пробег от 600 км.

Калениус заяви, че Mercedes се е подготвил за по-бързо приемане на пазара на електрически превозни средства. EQS е изграден на същата линия като S класа във Factory 56 на Daimler в Зинделфинген, Германия. Това позволява на Mercedes да регулира бързо производството на двата модела в зависимост от търсенето.

„Ако пазарът към наистина нулеви емисии се движи по-бързо, ние ще бъдем там“, каза той, „и да, ние разглеждаме сценарии, които са по-агресивни“.

EQS постига своя обхват до голяма степен чрез комбинация от аеродинамика и голяма батерия. От Mercedes казват, че имат най-ниския коефициент на съпротивление от всеки сериен автомобил – 0.20, в сравнение с два други най-ефективни модела Mercedes, A-Class и S-Class, и двата с коефициент 0.22.

Най-голямата налична батерия на EQS има енергийно съдържание от 108 киловатчаса, което е с около 26 процента повече в сравнение с по-малкия EQC SUV. Предлага се по-малка батерия с 90 кВтч.