Архив

Stellantis очертава целите за електрификация за Европа и САЩ

Групата, създадена от сливането на FCA и PSA ще разшири бързо своите предложения за електрически65877f6b00104dbcb0df68d9b965a3ad-65877f6b00104dbcb0df68d9b965a3ad-1_1612495641136_1612495655714_1617253886678 автомобили

Reuters

Новосъздадената автомобилна група Stellantis ще предлага електрифицирани версии на почти цялата си европейска гама до 2025 г., тъй като индустрията се сблъсква с регулаторни тласъци в Европа и Китай за ускоряване на преминаването към автомобили с нулеви емисии.

Създаден през януари – от сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, Stellantis има 14 марки, включително Jeep, Peugeot, Opel, Ram и Maserati, и подобно на своите връстници е изправен пред инвеститорска общност, желаеща пътна карта към електрическа линия в съперничество с Tesla.

Говорейки по време на първата годишна среща на Stellantis преди дни, изпълнителният директор Карлос Таварес заяви, че през 2021 г. производителят на автомобили очаква продажбите на електрифицирани превозни средства – както плъгин хибридни автомобили, така и напълно електрически модели – да се утроят повече от 400 000 броя през 2021 г.

До 2025 г. електрифицираните превозни средства трябва да представляват 38% от европейските продажби, огромен скок от 14-те процента от продажбите, които се очакват през 2021 г.

До 2030 г. електрифицираните модели трябва да представляват 70% от европейските продажби и 35% от продажбите в САЩ, каза той.

Stellantis ще използва четири електрифицирани платформи за пътнически превозни средства в групата с 14 марки – малки, средни и големи размери за автомобили и „рамка“ за високопроходими SUV и пикапи, каза Таварес.

Тази година производителят на автомобили може да вземе решение за разработване на допълнителни фабрики за батерии в Европа и Северна Америка. Компанията се надява да осигури капацитет на батериите до 250 гигаватчаса до края на десетилетието, според презентация.

Компанията вече обяви две фабрики за акумулаторни клетки в Европа. Първият в Доуврин, Франция, ще започне производство през 2023 г. Вторият в Кайзерслаутерн, Германия, ще последва през 2025 г. Първоначалното производство на клетки в Европа ще бъде 50 ГВтч на акумулаторни клетки годишно, според презентацията.

Stellantis ще запознае инвеститорите допълнително със стратегията си за електромобили, батерии и свързани технологии на 8 юли.

Продажбите на електрически и приставни хибридни автомобили в Европейския съюз почти се утроиха до над 1 милион превозни средства през миналата година, което представлява повече от 10 процента от общите продажби.

Bloomberg