Stellantis очертава целите за електрификация за Европа и САЩ
Групата, създадена от сливането на FCA и PSA ще разшири бързо своите предложения за електрически автомобили
Reuters
Новосъздадената автомобилна група Stellantis ще предлага електрифицирани версии на почти цялата си европейска гама до 2025 г., тъй като индустрията се сблъсква с регулаторни тласъци в Европа и Китай за ускоряване на преминаването към автомобили с нулеви емисии.
Създаден през януари – от сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, Stellantis има 14 марки, включително Jeep, Peugeot, Opel, Ram и Maserati, и подобно на своите връстници е изправен пред инвеститорска общност, желаеща пътна карта към електрическа линия в съперничество с Tesla.
Говорейки по време на първата годишна среща на Stellantis преди дни, изпълнителният директор Карлос Таварес заяви, че през 2021 г. производителят на автомобили очаква продажбите на електрифицирани превозни средства – както плъгин хибридни автомобили, така и напълно електрически модели – да се утроят повече от 400 000 броя през 2021 г.
До 2025 г. електрифицираните превозни средства трябва да представляват 38% от европейските продажби, огромен скок от 14-те процента от продажбите, които се очакват през 2021 г.
До 2030 г. електрифицираните модели трябва да представляват 70% от европейските продажби и 35% от продажбите в САЩ, каза той.
Stellantis ще използва четири електрифицирани платформи за пътнически превозни средства в групата с 14 марки – малки, средни и големи размери за автомобили и „рамка“ за високопроходими SUV и пикапи, каза Таварес.
Тази година производителят на автомобили може да вземе решение за разработване на допълнителни фабрики за батерии в Европа и Северна Америка. Компанията се надява да осигури капацитет на батериите до 250 гигаватчаса до края на десетилетието, според презентация.
Компанията вече обяви две фабрики за акумулаторни клетки в Европа. Първият в Доуврин, Франция, ще започне производство през 2023 г. Вторият в Кайзерслаутерн, Германия, ще последва през 2025 г. Първоначалното производство на клетки в Европа ще бъде 50 ГВтч на акумулаторни клетки годишно, според презентацията.
Stellantis ще запознае инвеститорите допълнително със стратегията си за електромобили, батерии и свързани технологии на 8 юли.
Продажбите на електрически и приставни хибридни автомобили в Европейския съюз почти се утроиха до над 1 милион превозни средства през миналата година, което представлява повече от 10 процента от общите продажби.
Bloomberg