Архив

BMW Landshut произвежда компоненти за задвижване на горивни клетки

Ще бъдат за малки серии BMW i Hydrogen NEXT през 2022 г.bmw

BMW Group ще пусне малка серия от автомобила BMW i Hydrogen NEXT с горивни клетки от 2022 г., базиран на актуалното BMW X5 и оборудван с електронно задвижване с водородни горивни клетки. BMW Group надгражда своя опит с електронното задвижване от пето поколение, за да разработи този автомобил.

Центърът за олекотено строителство и технологии (LuTZ) в Ландсхут играе ключова роля в това, като произвежда основни компоненти за водородно-електрическото задвижване и ги доставя за инсталиране на системата с горивни клетки в Мюнхен.

Производственото място в Долна Бавария ще произвежда корпуса, изработен от лек метал, който държи горивните клетки, и крайната плоча на носителя, изработена от пластмаса и леки метални отливки, което създава въздухо- и водонепропускливо уплътнение около корпуса.

Системата с горивни клетки на BMW i Hydrogen NEXT непрекъснато се захранва с водород от резервоари CFRP и генерира до 125 кВт електрическа мощност за електрическия мотор, монтиран на задната ос. Два резервоара от 700 бара, които заедно съдържат шест килограма водород, осигуряват обширен пробег при всякакви метеорологични условия и могат да бъдат презаредени само за три до четири минути.

Електрическият мотор в BMW i Hydrogen NEXT е същият високоинтегриран e-drive от пето поколение, използван за първи път в BMW iX3. Батерията за високо напрежение, която е разположена над електронното устройство, служи като буфер за производителност и осигурява допълнителна динамика за ускорение. Системата за задвижване осигурява обща мощност от 275 кВт (374 к. с.).

„Наличието на Центъра за леки конструкции и технологии тук на обекта ни дава реално предимство пред нашите конкуренти. Разполагаме с иновативни възможности и опит в индустриализацията; ние сме в състояние да разработим стратегически важни иновации сами и в същото време можем надеждно да оценим външни партньори и доставчици.“, каза д-р Волфганг Блюмлхубер, ръководител на технологията за динамика на шофиране.

BMW наскоро показа възможностите на LuTZ по време на „Ден на водородните технологии“, посетен от министъра на икономиката на Бавария Хуберт Айвангер и члена на управителния съвет на BMW Group д-р Андреас Венд.

„Убеден съм, че водородната технология ще придобие разпространение – и се ангажирам да превърна Бавария във високотехнологично място за водородна технология. Това е конструктивен начин да се отговори на дебата за климата. Сега фокусът е върху изграждането на водородна инфраструктура на национално и международно ниво, от производство до приложение.“, каза министър Айвангер.

„Тук, в нашия Център за леко строителство и технологии, ние създаваме важни иновации за мобилността на бъдещето. Ние разработваме изключително сложни компоненти, съобразени с изискванията на нашите автомобили. По този начин местоположението допринася жизненоважно за трансформацията на компанията към електронна мобилност. Повече от всякога, нашето собствено производство на компоненти в Landshut служи като двигател на иновациите.“, каза д-р Андреас Венд.

BMW Group разглежда водородните превозни средства като най-подходящи за клиенти, които често шофират на дълги разстояния, изискват голяма гъвкавост или нямат редовен достъп до електрическа инфраструктура за зареждане. Зареждането с гориво отнема само няколко минути, както при конвенционалните горива. Превозни средства, които се движат с водород, произведен с помощта на възобновяема енергия, могат да допринесат значително за постигането на климатичните цели.

Все още не са налице условията, необходими, за да може да се предложи на клиентите на BMW Group водородно превозно средство. Необходим е допълнителен ангажимент – особено по отношение на инфраструктурата за пълнене на водород и изискванията в цялата енергийна система, където зеленият водород трябва да бъде на разположение в достатъчно количество и да се произвежда на конкурентни цени за индивидуална мобилност.

В Германия, Европейския съюз и други големи региони по света законодателите признаха значението на зеления водород за енергийната система на бъдещето.

Европейският съюз превърна водородната технология във фокусна точка със „Зелената сделка“. Основните азиатски пазари, като Япония, Корея и Китай, изразиха силен интерес от създаването на инфраструктура за превозни средства с водород. Условията за превозни средства с водородни горивни клетки ще се развият по различен начин по света, каза BMW.