Skoda Fabia става по-голяма, добавя напредналите технологии
Малкият автомобил от четвърто поколение се премества на платформата MQB-A0 на VW Group
Skoda увеличи размера на новия малък хечбек на Fabia и разшири оборудването за безопасност и комфорт, но няма да предлага хибридна версия, за да намали разходите.
Skoda представи Fabia онлайн преди дни, преди старта на продажбите си в Европа през септември. Комби версията ще последва по-късно.
Четвъртото поколение Fabia се премества за първи път на родителската платформа MQB-A0 на Volkswagen Group, позволявайки на колата да бъде 110 мм по-дълга от предшественика си с 4108 мм, създавайки допълнително място за пътниците. Настоящата Fabia, която дебютира през 2014 г., използва платформата PQ35 на VW Group.
Увеличеният размер дава на Fabia „повече пространство от нашите конкуренти“, заяви в изявление изпълнителният директор на Skoda Томас Шефер.
По-дългото междуосие от 2564 мм означава, че новата Fabia е по-дълга от компактната кола на Skoda от 1996 г. Octavia.
Skoda избра да не електрифицира гамата на Fabia и вместо това ще предлага само бензинови двигатели. Причината, поради която не се предлага дори леко хибридна версия, беше да се запази цената.
Входните версии ще започнат от около 14 000 евро, каза говорител на Skoda.
Fabia ще предлага трицилиндров бензинов двигател без турбокомпресор с две мощности и трицилиндров бензинов агрегат с турбокомпресор също с две мощности.
Най-мощният от турбодвигателите има 110 к. с. и се предлага с опция за 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG.
По-голям 1,5-литров четирицилиндров турбо бензинов двигател се предлага със 150 к. с. и DSG скоростна кутия като стандарт.
Fabia с най-ниски нива на емисии има емисии на CO2 от 113 грама на км, каза производителят.
Технологията, която сега се предлага с Fabia, е подобна на тази на по-голямата Octavia и включва нов самостоятелен сензорен екран в централното табло с размер до 9,2 инча.
Два по-малки екрана се предлагат в автомобили с по-ниски спецификации. Най-добрата спецификация на информационно-развлекателната система Admundsen включва управление с жестове.
10,25-инчов екран „виртуален пилот“ пред водача за първи път въвежда технологията на VW Group във Fabia и предлага набор от оформления.
Допълнителната технология за подпомагане на шофирането включва за първи път асистента за пътуване на Skoda, който свързва технологията за поддържане на лентата с адаптивния круиз контрол и други функции като разпознаване на знаци за автоматично управление на скоростта.
Fabia се предлага и с разпознаване на сляпо място и помощ при паркиране, която може да поеме управлението на водача при паркиране.
Други характеристики включват отопляем волан и опции за отопление на предното стъкло.
Дизайнът на Fabia е актуализация на настоящия модел. Колата е получила по-емоционално привлекателен дизайн с детайли като по-тънки LED предни светлини и задни светлини, които се простират върху капака на багажника.
По-дългото междуосие също спомогна за подобряване на външния вид на автомобила, каза в изявлението Оливър Стефани, ръководител на дизайна на Skoda.
„Благодарение на новите си пропорции, нашият модел от начално ниво изглежда много по-динамичен и пораснал“, каза той
Автомобилът е най-аеродинамичният в своя клас, благодарение на използването на устройства специални пластмасови облицовки и активни охлаждащи капаци в долната предна решетка.
Skoda Fabia е 10-тата продавана малка кола в Европа през миналата година с обем от 93 055, спад от 38%, според данни на JATO Dynamics. Това беше вторият най-продаван модел на Skoda миналата година след Octavia.
Skoda заяви, че Чешката република е най-големият единичен пазар на Fabia с 16 280 доставки през 2020 г., преди Германия (16 054) и Полша (12 805).
Моделът ще продължи да се произвежда във фабриката в Млада Болеслав в Чехия.