Архив

Фургонът Renault Kangoo ще бъде първият EV на платформа CMF-C/D на алианса

Renault ще строи версиите Kangoo и Nissan/Mercedes в завода си в Мобеж, Северна Франция, където инвестира 450 милиона евро

ПАРИЖ – Малкото микробусче Renault Kangoo от ново поколение ще бъде първото превозно средство, което ще използва напълно електрическата версия на платформата на алианса Renault-Nissan CMF-C/D, когато бъде пуснато до края на годината. Към него ще се присъединят версиите с марка Nissan и Mercedes-Benz.2021 - New Renault Kangoo Van E-TECH Electric (1) (1)

Досега платформата CMF-C/D, която е в основата на превозните средства на Renault и Nissan, като миниванът Renault Scenic и средноразмерният седан Talisman, както и всъдеходите Nissan X-Trail и Quashqai, е електрифицирана само с няколко хибридни модела с добавки. Версиите на двигателите с вътрешно горене на новия Kangoo влизат в продажба през юни.

Но Renault е модифицирал подовия панел и задния модул на платформата, за да приеме 44 киловатчас батерия, в сравнение с 33 кВтч батерия в сегашния Kangoo Z.E. изцяло електрически микробус. Той ще има 75-киловат електромотор (настоящият модел има двигател с мощност 44 кВт) и шест режима на шофиране.

Новият Kangoo Z.E. ще има пробег от 265 км (165 мили), казва Renault, в сравнение с обхвата на текущата версия от 230 км.

Nissan не разкри подробности за своята версия на Kangoo, която в момента се нарича NV250.

Настоящата версия на Kangoo на Mercedes се нарича Citan, но следващото поколение ще добави името на T-Class за пътническите версии. На 10 май Mercedes ще покаже концепция за „почти производство“, напълно електрически микробус, наречен EQT, като част от пълната електрическа гама на EQ на марката, но не съобщи кога ще бъде пуснат на пазара.

renault-kangoo-van-e-tech-electric-charging-inletRenault ще построи версиите Kangoo и Nissan/Mercedes в завода си в Мобеж, Северна Франция, където инвестира 450 милиона евро (543 милиона долара), за да се подготви за новите микробуси и да увеличи производството.

Сред другите основни играчи на пазара на ванове, произведени от автомобили, Volkswagen заяви, че няма да произвежда електрифицирани версии на новото поколение Caddy, тъй като напълно електрическият ван ID Buzz, макар и малко по-голям, ще изпълни подобна роля. Ford не разкри планове за малките си вагони Transit Courier и Transit Connect, въпреки че планира да бъде строен нов малък микробус в Румъния с напълно електрическа опция. Получените вагони на Fiat, Fiorino и Doblo, биха могли да се преместят в напълно електрическите съвместими платформи на Stellantis след края на жизнения цикъл на настоящите модели.

Renault е модифицирал платформата CMF-C/D, за да приеме 44 киловатчас батерия, в сравнение с батерията от 33 кВтч в сегашния Kangoo Z.E. изцяло електрически микробус. Той ще има 75-киловат електромотор (настоящият модел има двигател с мощност 44 кВт) и шест режима на шофиране.

Сегментът на малките микробуси – известен като ванове, произведени от автомобили, тъй като те са изградени върхуrenault-kangoo-van-e-tech-electric платформи, разработени за леки автомобили – бързо се електрифицира и предлага най-добрите перспективи за растеж, каза доставчикът на статистика DataForce в доклад през март.

Получените от автомобили микробуси съставляват 54 процента от пазара на електрически микробуси през 2020 г., последвани от малки микробуси с 18 процента и средни микробуси с 14 процента, каза DataForce.

„Преобладаващият сегмент за електрическите микробуси е сегментът за малки микробуси, каза DataForce. „Тъй като тези микробуси са по-подходящи за доставка, особено в по-старите градски центрове, тази тенденция най-вероятно няма да се промени в близко бъдеще.“

Настоящото поколение Kangoo беше едно от първите, които имаха напълно електрическа опция, само за търговски потребители, когато стартира през 2011 г. Според DataForce Kangoo ZE имаше 26 процента дял от всички продажби на електрически микробуси в Европа през 2020 г., следвани от Nissan NV200 със 17 процента и Mercedes Vito с 6 процента.

Renault казва, че е продал повече от 58 000 Kangoo ZE, най-вече на клиенти на флоти, като френската пощенска услуга, с около 9 000 регистрирани в Европа през 2020 г. Renault казва, че Kangoo ZE е представлявал близо една трета от всички продажби на фургони с пълна електрическа енергия. в Европа миналата година.

Тази година Stellantis пусна на пазара електрически ванове за пътници и търговски автомобили от Citroen (Berlingo), Opel (Combo) и Peugeot (Partner / Rifter), а също така ще има и версията с марка Toyota.