Архив

Jeep и Fiat, малки кросоувъри, ще се правят в полския завод

Производството на новия Jeep ще започне през ноември 2022 г., последвано от версията на Fiat през април 2023 г .; Alfa Romeo очаква одобрение

TURIN/MILAN – Stellantis одобри версиите Jeep и Fiat на три нови SUV/кросоувъри, които ще бъдат произвеждани в бившия завод на Fiat Chrysler Automobiles в Tychy, Полша.

Малкият кросоувър на Fiat ще бъде модел с пет врати, извлечен от концепцията Centoventi (на снимката), който беше показан на автомобилното изложение в Женева през 2019 г.

Малкият кросоувър на Fiat ще бъде модел с пет врати, извлечен от концепцията Centoventi (на снимката), който беше показан на автомобилното изложение в Женева през 2019 г.

Производството на малък джип Jeep ще започне през ноември 2022 г., последвано от малък кросоувър на Fiat през април 2023 г., показват документите на Stellantis, видяни от Automotive News Europe.

Все още не е одобрен трети модел за Alfa Romeo. Не е ясно защо превозното средство все още очаква одобрение.

И трите автомобила ще бъдат подкрепени от бившата компактна модулна платформа (CMP) на PSA Group, която вече се използва за Peugeot 208 и 2008, Opel / Vauxhall Corsa и Mokka, Citroen C4 и DS3 Crossback.

Новите модели Jeep, Fiat и Alfa ще използват предимно двигатели и трансмисии на PSA Group.

Полският вицепремиер Ярослав Говин заяви през декември в Twitter, че FCA (сега Stellantis след сливането си с PSA) ще инвестира 755 милиона злоти (204 милиона долара) за изграждането на автомобилите в Tychy „с перспективи за много пъти повече“.

Според заявката за оферти, дадена от Stellantis до доставчиците и видяна от ANE, общия обем на производството се планира да достигне 300 000 единици годишно при пълен капацитет.

Производството на малкия кросоувър на Fiat ще възлиза на 130 000 бройки годишно. Автомобилът ще бъде модел с пет врати, извлечен от концепцията Centoventi, показана на автомобилното изложение в Женева през 2019 г.

Версията Jeep ще бъде най-малкият модел на американската марка, позициониран под Renegade. Това ще бъдат 110 000 броя годишно. Малкият SUV на Alfa, наречен Brennero, ще представлява 60 000 бройки.

Opel Mokka-e е сред автомобилите, които използват CMP платформата на Stellantis.

Opel Mokka-e е сред автомобилите, които използват CMP платформата на Stellantis.

FCA може да създаде до 400 000 единици годишно на CMP-базирани модели в Tychy, съобщи италианската преса през 2020 г.

В момента заводът Tychy изгражда 14-годишния миникар Fiat 500 и 10-годишната малка кола Lancia Ypsilon. Не е ясно дали производството на тези два модела ще продължи заедно с трите базирани на CMP модела.

Jeep, който носи кодово име 516, трябва да влезе в производство през ноември 2022 г., първоначално с бензинов двигател. Изцяло електрическата версия ще последва през февруари 2023 г. и мекохибридната версия през януари 2024 г.

Батериите за напълно електрическата версия първоначално ще се доставят от китайския доставчик CATL, като през юли 2023 г. ще преминат към друг китайски автомобилен производител – BYD.

Производството на малък кросоувър на Fiat, с кодово име 364, трябва да започне през април 2023 г., оборудвана с BYD напълно електрическа версия, следваща през май 2023 г. и мек хибрид през февруари 2024 г.

Преди това се очакваше Jeep да започне производство през юли 2022 г., последван от Alfa Romeo през януари 2023 г. и Fiat през юли 2023 г.

Мекохибридните версии със задвижващи предните колела на трите автомобила ще имат електрически мотор, разположен

Новият кросоувър Jeep ще се постави под Renegade (на снимката) в гамата на марката.

Новият кросоувър Jeep ще се постави под Renegade (на снимката) в гамата на марката.

между двигателя и трансмисията.

Версията Alfa Romeo, която очаква одобрение, трябва да започне производство с напълно електрическата версия през октомври 2023 г., последвана от бензинов мек хибрид с предно задвижване през март 2024 г. и задвижване на четирите колела през юли 2024 г. Малкият кросоувър на Alfa е с кодово име проект 966.

Ако бъде одобрена, системата за задвижване на четирите колела на Alfa, която има електрически мотор на всяка ос, се очаква да бъде добавена към малкия Jeep.

Малкият сегмент SUV и кросоувър е вторият най-популярен в Европа. Продажбите на сегмента са спаднали с 18% до 1,73 милиона през миналата година, според изследовател на пазара на JATO Dynamics. Сегментът едва победи компактните автомобили за второ място след сектора на малките автомобили, най-продаваният сегмент в Европа.

Renault Captur беше най-популярният малък SUV/кросоувър със 177 556 продадени бройки, следван от Volkswagen T-Roc под номер 2 със 158 776 продажби и Peugeot 2008 под номер 3 с обем от 156 150.