Архив

BMW Group стартира производството на компоненти за батерии в Лайпциг и Регенсбург

Очаква се поне 50 процента от превозните средства, които се доставят на по света, да бъдат напълно електрически до 2030 г.

BMW Group стартира производството на компоненти за батерии в своите заводи в Лайпциг и Регенсбург, и разширява своята производствена мрежа  за електрически задвижвания. Измина по-малко от година, откакто беше взето решение за разширяване на производствения капацитет за електрически задвижвания в Германия.

BMW Group Plant Leipzig стартира серийно производство на акумулаторни модули на 3 май 2021 г., докато BMW Group Plant

Производство на акумулаторни модули за високоволтови батерии в завод BMW Group в Лайпциг.

Производство на акумулаторни модули за високоволтови батерии в завод BMW Group в Лайпциг.

Regensburg започна да покрива акумулаторни клетки за батерии с високо напрежение през април 2021 г. Батерии с високо напрежение също ще се произвеждат в Регенсбург от 2022.

„Очакваме поне 50 процента от превозните средства, които доставяме на нашите клиенти по света, да бъдат напълно електрически до 2030 г. И ние систематично разширяваме нашата производствена мрежа за електрически задвижващи компоненти в отговор на това.“, заяви Майкъл Николаидес, старши вицепрезидент Производствени двигатели и електронни задвижвания.

Компанията инвестира повече от 250 милиона евро само в своите места в Регенсбург и Лайпциг, за да снабди нарастващия брой електрифицирани автомобили на BMW Group с батерии с високо напрежение. Компонентите на батериите с високо напрежение ще бъдат използвани в производството на BMW iX и BMW i4, като и двата скоро ще бъдат пуснати на пазара. Производствените системи са изключително гъвкави и в бъдеще ще доставят и компоненти за батерии за други електрифицирани автомобили на BMW Group.

BMW Group инвестира общо около 790 милиона евро в разширяване на производствения капацитет за задвижващи компоненти за електрифицирани превозни средства в своите места в Динголфинг, Лайпциг, Регенсбург и Щайр между 2020 и 2022 г.

Лайпциг е пионерният завод на BMW Group за електромобилност и изгражда първото изцяло електрическо превозно средство на BMW Group, BMW i3, от 2013 г. Сега, местоположението ще произвежда и компоненти за електрическо задвижване.

От май 2021 г. 10 000 м2 производствена площ, запазена преди това за BMW i8, ще се използва за производство на акумулаторни модули. Производството ще започне с 80 служители, работещи в производството на акумулаторни модули; до края на годината ще има персонал от около 150. Компанията ще инвестира над 100 милиона евро в началната фаза на производство на акумулаторни модули на място в Лайпциг между 2020 и 2022 година.

Компанията вече е решила да увеличи допълнително капацитета за производство на акумулаторни модули в местоположението си в Лайпциг. Втора производствена линия ще бъде пусната през 2022 г. Това ще гарантира, че компанията разполага с достатъчни обеми, за да отговори на нарастващото търсене на задвижващи системи.

BMW Group Plant Regensburg вече произвежда два електрифицирани модела – приставни хибридни варианти на BMW X1 и BMW X2 – и ще започне да изгражда напълно електрическия BMW X1 през 2022 г. Опитът за електронна мобилност на производството вече ще бъде използван и в производство на компоненти на батерии и батерии с високо напрежение.

Първата от четирите линии за нанасяне на покритие за акумулаторни клетки от пето поколение тръгна през април 2021 г., заемайки производствена и логистична площ от над 40 000 м2.

Трите други системи ще се увеличат на етапи между сега и края на 2021 г., за да осигурят нарастващите обеми, необходими за напълно електрическите автомобили на BMW Group. Досега акумулаторните клетки бяха покрити в завода на BMW Group Dingolfing и в BMW Brilliance Automotive Plant Powertrain в Шенян, Китай.
Покритие на акумулаторни клетки в Компетентния център за производство на E-Drive в Динголфинг.

Покритие на акумулаторни клетки в Компетентния център за производство на E-Drive в Динголфинг.

Покритието увеличава механичната устойчивост и топлопроводимостта на акумулаторната клетка. Това помага за подобряване на изолацията и охлаждането на още по-мощните батерийни клетки на електронното устройство от пето поколение.

От 2022 г. заводът в Регенсбург ще произвежда батерии с високо напрежение от акумулаторни модули. Общо 100 служители вече работят в производството на компоненти за батерии в обекта в Регенсбург; до края на 2022 г. ще има повече от 300. Компанията ще инвестира над 150 милиона евро за увеличаване на производството на компоненти за батерии и батерии с високо напрежение между 2020 и 2022 година.

BMW Group постигна споразумение със своите доставчици, че те ще използват само възобновяема зелена енергия за производство на акумулаторни клетки от пето поколение.

Батериите за високо напрежение и компонентите на батериите, необходими за всички електрифицирани автомобили на BMW и MINI, идват от собствените фабрики на батериите на компанията в Динголфинг, Лайпциг и Регенсбург в Германия, както и от Спартанбург (САЩ) и Шенян (Китай). BMW Group също така локализира производството на батерии за високо напрежение в Тайланд, в завода си в Районг, и работи за това с Dräxlmaier Group. В Мюнхен се намират пилотният завод за електронно задвижване и Центърът за компетентност на акумулаторните клетки, където BMW Group извършва пълен анализ на процесите за създаване на стойност на акумулаторните клетки и усъвършенстване на технологиите за своите производствени процеси.

Компанията произвежда електрически двигатели в Центъра за компетентност за производство на E-Drive в Динголфинг.