Архив

Шоуто на Pebble Beach продължава

Сандра Бътън, председател на шоуто, потвърди, че ще продължи т. г. на обичайната си дата, четвъртата неделя на август

Bloomberg

За много ентусиасти на автомобилите присъствието на Pebble Beach Concours d’Elegance е повод за преживяване. От 1950 г.

Bentley Gurney Nutting Sport Tourer от 1931 г., победител в Best’s Show за 2019 г., на Pebble Beach. Собственост е на милиардера Майкъл Кадури, председател на Хонконг и Shanghai Hotels Ltd.

Bentley Gurney Nutting Sport Tourer от 1931 г., победител в Best’s Show за 2019 г., на Pebble Beach. Собственост е на милиардера Майкъл Кадури, председател на  Hong Kong and Shanghai Hotels Ltd.

насам, ежегодното събитие в Кармел, Калифорния, е домакин на най-красивите и скъпи колекционерски автомобили в продължение на една седмица на пищни партита, търгове със сини чипове, бляскави митинги и ексклузивни срещи.

То беше отменено миналата година заради пандемията на коронавируса, загубил половината от рутинните си $ 2 милиона плюс спонсорство и продажби на билети – да не говорим за милионите, генерирани от наплива на десетки хиляди най-запалените любители на автомобилите в Монтерей Полуостров.

Но Сандра Бътън, председателят на Pebble, както я наричат лонгтаймерите, потвърди на 12 май, че шоуто наистина ще продължи т. г. на обичайната си дата, четвъртата неделя на август.

Колко автомобилни производители ще участват обаче, предстои да разберем.

Mercedes-Benz, от години една от марките с най-голямо присъствие, няма да обитава бялата шатра с циркови размери, която е имала през предишните години. Нито ще дебютира значим концептуален автомобил, както се прави от години с модели като EQ Silver Arrow и Vision 6.

„Към този момент ние активно преразглеждаме връщането на събития с опит и все още е преждевременно да обсъждаме подробности в момента“, каза говорител на Pebble Beach.

Rolls-Royce, друга видна марка, която обикновено е управлявала многомилионно имение в Испанския залив за партита, така че клиентите да могат да видят акостиралите си яхти от градината, няма да го направи тази година, каза източник, близък до компанията.

Представители на McLaren и Lamborghini посочиха, че марките ще присъстват, но с намалено пръсъствие. „Ние се фокусираме върху нашите клиенти тази година“, вместо да обявяваме големи новини или тежко изграждане на марка, казва Роджър Ормашър, говорител на McLaren.

Aston Martin ще обяви едно глобално разкритие, ще покаже две коли, собственост на председателя на компанията Лорънс Строл, и ще разкрие „някои неща от Бонд“, според говорител. Говорителят на Porsche Маркус Кабел казва: „Очакваме с нетърпение да се върнем, стига обстоятелствата да ни позволят да го направим.“

BMW и Ferrari – дългогодишни участници, които са били домакини на часове за коктейли, дебюти на концепции и съобщения в пресата – не са отговорили на искания за коментар за плановете си засега.

Марката, която най-много иска да се върне в нормално състояние, е съперникът на Rolls-Royce Bentley, който планира да присъства „с пълна сила“, според говорител.

„През изминалата година малки събития и дигитални дискусии бяха подходящи, но хората отново искат и имат нужда от реални взаимодействия“, казва Кристоф Джордж, президент и главен изпълнителен директор на Bentley Motors Inc. „Седмицата на автомобилите в Монтерей е възможност да посрещнем клиентите на Bentley , за да се срещнем и да си сътрудничат с нас. Споделяме плановете си за бъдещето и приветстваме реакциите им“.

The Pebble Beach Concours е едно от няколкото гала-събитията, които са в третата седмица на август всяка година: съпътствано с вкусно приготвени омари, напоено с шампанско на моравата, наречено The Quail Motorsports Gathering, което се провежда в петък преди главните състезания на тревните площи сред пъдпъдъците. Lodge & Golf Club в хотел Peninsula; събирането на Werks е планирано за 13 август; Italiano Concourso ще бъде на 14 август на близкото крайбрежие; и противоположният Concours d’Lemons – събиране на странни и необичайни коли – е планирано за същия ден, също на Seaside. Вътрешните хора обикновено присъстват на множество събития всеки ден, като карат между тях в собствените си „бентлита“, „астън мартинс“ и „ламборджини“, преди да затворят вечерта със съдружници и приятели на вечеря на Ocean Avenue на Кармел.

„Тревната площ за концепции в ложата [Pebble Beach Golf Club] и McCall’s Motorworks Revival в Jet Center трябва да се видят – и разбира се, пъдпъдъците“, казва Хауърд Лийт, собственикът на лозята на Малибу Роки Оукс, където публиката присъства на Седмицата на автомобилите в Монтерей в продължение на 30 години подред, докато не удари COVID-19.

Тъй като броят на традиционните автомобилни шоута продължава да намалява и виртуалните дебюти не въздействат на маркетинговия мускул, който помага да се стимулират продажбите за хора с висока платежоспособност, Pebble се превърна в единствената голяма възможност в американския автомобилен календар, където елитен автомобилен производител може да придаде своя престиж .

„Не спестявате пари, като намалявате контакта с клиентите“, казва Джордж от Bentley’s. „Това би показало липса на уважение към нашите гости.“.

Исторически погледнато, около 20 000 души, отиват до голф клуба Pebble Beach (плащат по 500 долара) за достъп до финала на състезанията в неделя сутринта. Там общите продажби на класически Ferrari и Maseratis от подобни на Bonhams и Gooding & Co. обикновено достигат 400 милиона долара.

Приблизително 1 милион долара струва на автомобилен производител да „направи“ традиционно автомобилно изложение или Monterey Car Week, но процентът на превръщане на присъстващите в купувачи в Монтерей е далеч по-висок.