Таварес дава на марките на Stellantis 10 години, за да се докажат
Изпълнителният директор на автомобилния производител казва, че предоставя на всяка от 14-те марки на новата компания десетилетие, за да изпълни успешен бизнес план
По europe.autonews.com
Изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес казва, че марките ще получат финансиране и шанс за изграждане и осъществяване на дългосрочна визия.
Fiat Chrysler Automobiles вече го няма, но на Fiat и Chrysler е дадено поне още десетилетие, за да покажат, че си струва да останат наоколо.
Изпълнителният директор на Stellates Карлос Таварес казва, че предоставя на всяка от 14-те марки, обединени от FCA и PSA Group, 10-годишен прозорец за изпълнение на бизнес план.
За Chrysler, марка, която се нуждае от насоки и повече продукти, търсенето на 2031 е голяма задача. С набор от само два модела с миниван и застаряващият седан 300, което го прави далеч без голямо реализиране ще бъде трудно.
Временният шеф на Chrysler Тим Кунискис, ако остане в ролята си, ще има работа при изготвянето на план за марката, която ще достигне века през 2025 г. Но който има управлянието през следващите години, изглежда ще му бъде дадена възможност да поставя Chrysler в различна позиция.
Някои казват, че марката е уязвима и трябва да намери цел. Други, включително председателят на дилърския съвет – Дейвид Келехър, вярват, че Chrysler би могъл да използва кросоувър и дори друга кола – вероятно на платформа PSA – за подобряване на гамата.
Вместо да взема незабавни решения, Таварес дава на лидерите на марките 10 години, през които те ще имат финансиране заедно с шанса да изградят и изпълнят дългосрочна визия. „Обичаме ги всички“, каза Таварес за марките. „Ти не убиваш това, което обичаш.“.
Ръководителите на марките ще получат възможност да „планират различните пускания на продукти и различни технологии, за да накарат марката да се разрасне или а се възстанови и да създаде стойност за компанията, за да имат шанс“, каза Таварес миналата седмица по време на Automotive News поредица от конгресни разговори.
Таварес смята, че даването на десетилетие на ръководителите за изпълнение на визия е уникално в бранша.
„Колко изпълнителни директори на марки в света имат възможност за 10-годишно финансиране за технологии и продукти, които да организират растежа?“ попита той. „Това им даваме, за да имат шанс. Ако спечелят, ще аплодираме. Ако загубят, ще видим какво правим.“.
По време на интервюто Таварес засегна различни теми, включително възгледите му за Китай, развитието на културата на обединената компания и как Stellantis завърши съюза два месеца и половина по-рано от планираното.
Подготовката за сливането на блокбъстъра трябваше да се извърши по време на пандемия, която принуди автомобилната индустрия да коригира начина, по който произвежда и продава превозни средства. Екипите на FCA и PSA, които според Таварес бяха изключително ефективни, успяха да завършат връзката по-бързо от очакваното въпреки процеса, който включваше подаването на 12 500 документа от декември 2019 г. до януари 2021 г.
Четири месеца след сливането, Stellantis се оформя. Но Таварес казва, че процесът ще отнеме време.
За момента, Таварес каза, „ние не се опитваме да разберем каква е нашата култура. Ние просто смятаме, че разнообразието е конкурентно предимство и сме доволни от това.“.
Гледайки напред, Таварес вижда Африка, Азия, Латинска Америка и Близкия изток като региони, където Stellantis може да продължи да расте.
Той каза, че компанията вече е силна в Латинска Америка, където е лидер на пазарен дял, но каза, че там все още може да бъде по-ефективна. В Африка и Близкия изток Stellantis печели пазарен дял и има „много значими планове за подобряване на способността за източници в региона за региона“, каза той.
Индия напредва, но производителят на автомобили се стреми да се справи с слабостите в Китай.
„Сега, както знаете, преработваме изцяло нашата стратегия в Китай, тъй като в миналото тя не беше успешна както за FCA, така и за PSA“, каза Таварес. „Така че сега преговаряме и променяме много неща по същество – не на повърхността, а по същество.“.