Архив

На електрическия Megane на Renault ще дебютира нов цифров кокпит

Компактният EV ще бъде първото Renault, изградено върху новата CMF-EV архитектура, разработена с

Екранът на таблото за управление на Megane E ще включва услугите на Google Cloud

Екранът на таблото за управление на Megane E ще включва услугите на Google Cloud

Nissan

Reuters

Renault Megane E, захранван от батерии, ще бъде „един от най-конкурентните електрически автомобили в света“, когато пристигне през първата половина на следващата година, заяви изпълнителният директор Лука де Мео.

Компактният EV ще бъде първото Renault на пазара, изградено върху новата архитектура на автомобилния производител CMF-EV, разработена с партньора от алианса Nissan, и първият модел, оборудван с новото L-образно цифрово табло и кокпита на автомобилния производител.

Тийзър снимките, публикувани от Renault, показват високотехнологичен интериорен дизайн, вдъхновен от таблата, използвани в концептуалните автомобили на Renault като Morphoz от 2020 г.

Интериорният дизайн ще бъде използван и в други нови Renault, каза шефът на дизайна на автомобилния производител Жил Видал по време на онлайн презентация.

„Ще видите значителни промени в интериора на [Renault], започвайки с новия Megane E“, каза той.

Megane E има светлинна лента от край до край, която свързва двете задни лампи. Лентата е прекъсната от преработена версия на логото на Renault

Megane E има светлинна лента от край до край, която свързва двете задни лампи. Лентата е прекъсната от преработена версия на логото на Renault

Де Мео заяви по време на презентацията: „Това е първият продукт от нова ера за марката. Изглежда добре и се управлява фантастично.“.

Екранът ще включва услугите на Google Cloud съгласно споразумение между Renault и американската технологична компания, обявено миналата година. Новата версия на компактния SUV Kadjar, която се очаква догодина, също ще използва услугите, каза де Мео.

Екранът включва „скрит“ вентилационен отвор, който позволява на Renault даrenault-megane-e-tech-electric-teasers (1) представи почти безпроблемен преход между дисплея на водача и централния екран за инфоразвлечение.

Видал показа и снимка на Megane E, изобразяваща използването на светлинна лента „от край до край“, свързваща двете задни лампи. Лентата е прекъсната от преработена версия на логото на Renault.

Колата е проектирана да се чувства голяма вътре, каза Видал. „Работихме много върху подобряване на физическото изживяване“, каза той. „Платформата EV ще ни помогне.“.

Megane E ще се конкурира с автомобили като SUV на VW ID4 и ще разшири предлагането на EV на Renault в по-голям сегмент. В момента Renault продава малкия електрически хечбек Zoe и задвижваната от батерии версия на своя Twingo minicar.

Марката Dacia на Renault също започна продажбите в Европа на мини-автомобила Spring EV.

Megane E беше визуализиран от концепцията Megane eVision през октомври, което според Мео е 95 процента от това, което Megane E ще изглежда. Автомобилът е разполагал с електрически мотор с мощност 217 к. с. Платформата CMF-EV може да бъде оборудвана с 40 кВтч, 60 кВтч или 87 кВтч батерия, която ще бъде доставена от LG Chem. При 60 кВтч батерията пробегът е 450 км, каза Renault.

Платформата CMF-EV ще подкрепи и SUV Nissan Ariya, който ще се продава в Европа в края на годината.

Очаква се Megane E да бъде представен на IAA в Мюнхен през септември.