Архив

LADA Niva Travel ще се сглобява на основната площадка на AVTOVAZ

Както беше съобщено по-рано, производството на новия SUV модел е започнало през декември 2020 г.

Lada Niva Travel 2021 -Avtovaz

Lada Niva Travel 2021 – Avtovaz

RusAutoNewsCom.- Както съобщават от пресцентъра на Avtovaz, производствената линия на Lada Niva Travel ще бъде прехвърлена от завода на Lada West Togliatti (бивш GM-Avtovaz) в основния производствен обект на Avtovaz.

Прехвърлянето ще бъде завършено преди края на лятната ваканция през август 2021 г. Служителите на завода на Лада Запад Толиати също ще бъдат преместени в основната компания.

Както беше съобщено по-рано, производството на новия SUV модел е започнало през декември 2020 г., дъщерното дружество Lada West Togliatti (бивш GM-Avtovaz) започна производството на SUV-а Lada Niva Travel.

Моделът е станал по-изразителен и модерен. В предната част мъжкият характер на автомобила е подчертан от нов капак с по-обемни щамповани линии, решетка с големи мрежи и нови фарове. Страничните корнизи и по-релефните облицовки на колесните арки, съчетани с нов дизайн от алуминиеви джанти, подчертават изключителните офроуд характеристики на модела. Задната част е с изцяло LED задни светлини и по-релефна броня.

Във офроуд версията екстериорът се допълва от офроуд гуми и комплект за тялото от небоядисана пластмаса, които предпазват каросерията в природата и изглеждат страхотно на градските пътища благодарение на контрастни детайли и изразителен дизайн.

Всички автомобили Lada Niva Travel са оборудвани с постоянна система за задвижване на всички колела, която осигурява равномерно разпределение и постоянно предаване на въртящия момент към всички колела на автомобила с възможност за механично заключване на централния диференциал и включване на серията понижаваща предавка.

С  гарантирано повишена проходимост при трудни пътни условия моделът също така осигурява компактно тяло, оптимално разстояние между осите, къси надвеси на каросерията, висок просвет. Енергоемкото окачване прави шофирането извън пътя възможно най-комфортно.

Комфортът на водача и пътниците осигуряват просторен интериор с отлична видимост, мощен климатик, надеждна шумо и вибрационна изолация, удобни седалки и мултимедия.

Малко история

През 1998-2002 вътрешната версия на новото поколение използва много агрегати от първото поколение, двигателят също е от оригиналната Niva, но сега е адаптиран за новата кола. Автомобилът имаше различни версии за карбураторния двигател и 2-литров инжекционен двигател. Сега резервното колело беше поставено на задната врата, а воланът получи електрическа мощност. Други налични каросерии са пикап (2323) и ван (2723).

Прототипът VAZ 2123 Niva (или Niva II) е представен през 1998 г. Малкосерийното производство не замества оригиналната Niva, но се произвежда заедно с нея. След 2002 г. колата с незначителни модификации не се продава под марката Lada, а под

Lada 4x4 LWB 4 door и Chevy Niva

Lada 4×4 LWB 4 door и Chevy Niva

марката Chevrolet.

GM-AvtoVAZ, съвместно предприятие между AvtoVAZ и General Motors, произвежда Chevrolet Niva. Отличава се с обновена каросерия и 1,7-литров бензинов двигател с впръскване на гориво. Въпреки че каросерията и интериорът са нови, той все още се основава на стария двигател VAZ-2121, трансмисията и повечето механични части. Неговите офроуд способности са примерни в сравнение с много съвременни бюджетни SUV, тъй като са проектирани за тежка

Lada Niva 2020

Lada Niva 2020

територия на тундрата. През август 2020 г. Lada пое производството на Chevy Niva, като го преименува на Lada Niva.

През 2019 г. Lada придоби дяла на General Motors в GM-AvtoVAZ и след това обяви, че Chevrolet Niva ще се произвежда под името на Lada. Ребрандираната Lada Niva беше разкрита от AvtoVAZ през юли 2020 г., като компанията заяви, че все още има силно търсене на 20-годишната кола. Моделът 2020 се произвежда във фабриката в Толиати с незначителни актуализации на дизайна (но без технически промени) и се присъединява към Lada 4 × 4 в гамата на фирмата.

GM-AvtoVAZ представи концептуален автомобил за ново поколение Chevrolet Niva на Московския международен автомобилен салон в края на август 2014 г. Концепцията Niva, проектирана от Ondrej Koromház от GM (или в централата на General Motors в Мелбърн според други източници), имаше надлъжно монтиран двигател, задвижване на четирите колела, трансмисия с две предавки и твърдоосно задно окачване. Производственият модел трябваше да получи 1,8-литров двигател PSA Peugeot Citroën EC8 (135 к. с.), съчетан с 5-степенна ръчна скоростна кутия, въпреки че по-нови новинарски доклади предполагат, че се планира да се основава на платформата Renault Duster . Първоначално серийната версия на новия модел се очаква през 2016 г., но след спирането на продажбите на основните модели на Chevrolet в Русия, не е публикувана допълнителна информация по темата.

През септември 2018 г. беше съобщено, че GM е спряла цялата работа по планираната подмяна на Chevrolet Niva.

Chevrolet Niva (2009 – 2020)

Chevrolet Niva (2009 – 2020)

През август 2020 г. Lada пое производството на Chevrolet Niva, като го преименува на Lada Niva.

Lada Niva Travel 2021

Lada Niva Travel 2021

Lada Niva Travel е мини спортно превозно средство (SUV), произведено от AvtoVaz Group. Първоначално известен като VAZ-2123 (1998 – 2002), SUV е марката Chevrolet Niva между 2003 и 2020 г., когато AvtoVAZ (компанията майка на марката Lada) е в съвместно предприятие с General Motors, наречено GM-AvtoVAZ. Автомобилът е ребрандиран като Lada Niva през 2020 г., след като General Motors продаде 50-процентния си дял във фирмата, което означава, че колата вече има същото име, което Lada 4×4 / VAZ-2121 има на определени европейски пазари (с VAZ -2123 е разработка на по-ранния ВАЗ-2121).

Компактните външни размери в пропорционални съотношения 4099 x 1804 и 1652 мм в градски условия премахват значителна част от проблемите с паркирането. Централната основа с дължина 2450 мм е отговорна за стабилността при движение и 220 мм пътен просвет за офроуд характеристиките.

Активите на модернизираното шаси включват:

  • пружинно окачване на лостове на предния мост;
  • механично свързано задвижване на четирите колела;
  • комбинирани дискови спирачки.

Предложеният тандем включва 1,7-литров бензинов „аспиратор” с мощност от 80 к. с. / 127 Нм с върхова тяга и петстепенна ръчна скоростна кутия.

Динамиката на нарастване на скоростта на ниво 14 сек / 100 км / ч е напълно достатъчна за движение в гъстия трафик на съвременните мегаполиси. Моделът Lada Niva от серията Travel развива скорост до 140 в час и изразходва до 10,2 литра гориво и смазки за всеки сто пробега в смесен режим.