Архив

Daimler Truck и CATL разширяват глобалното партньорство

Още през 2022 г. портфолиото на Daimler Truck AG ще включва серийно произведени автомобили с акумулаторни електрически системи в Европа, САЩ и Япония.

greencarcongress.com

Daimler Truck AG и производителят и разработчикът на литиево-йонни батерии Contemporary Amperex Technology Co. LimitedDaimler Truck AG und CATL bauen globale Partnerschaft aus: gemeinsame Entwicklung hochmoderner Lkw-spezifischer Batterien und Liefervereinbarung über 2030 hinaus Daimler Truck AG and CATL expand global partnership: joint development of sophisticated truc (CATL) засилват съществуващото си партньорство въз основа на тяхната споделена визия за неутрални СО2 електрифицирани превози. CATL ще бъде доставчик на литиево-йонни акумулаторни батерии за акумулаторния електрически камион Mercedes-Benz eActros LongHaul, който се планира да бъде готов за серийно производство през 2024 г. Доставката ще надхвърли 2030.

Батериите ще комбинират висока енергийна плътност с изключително дълъг живот на цикъла, както и способност за бързо зареждане, за да отговорят на уникалните изисквания на електрическите батерии с дълги разстояния. В допълнение, компаниите възнамеряват да проектират и разработят съвместно още по-усъвършенствани акумулаторни клетки и пакети от следващо поколение за специфични приложения за камиони.

През 2019 г. Daimler Truck AG и CATL сключиха глобално споразумение за доставка на литиево-йонни акумулаторни модули за електрически камиони, включително Mercedes-Benz eActros, Freightliner eCascadia и eM2. През септември 2020 г. Daimler Truck AG обяви eActros LongHaul, който ще има пробег от около 500 километра.

Daimler Truck AG следва устойчива корпоративна стратегия и се стреми да предложи само нови превозни средства, които са неутрални по отношение на CO2 при движение в Европа, Япония и Северна Америка до 2039 г. Още през 2022 г. портфолиото на Daimler Truck AG ще включва серийно произведени автомобили с акумулаторни електрически системи в основните региони за продажба Европа, САЩ и Япония. До 2027 г. Daimler Truck AG възнамерява да допълни портфолиото си, като добави серийно произведени превозни средства с горивни клетки на базата на водород.

Със стотици превозни средства, използвани от клиенти, Daimler Truck AG вече е натрупал всеобхватен, ориентиран към практиката опит с електрически превозни средства и е записал общо над десет милиона километра, изминати при електрически тест с акумулатор и серийно произведени камиони и автобуси с клиенти по целия свят.

От 2018 г. насам са проведени интензивни практически тестове на акумулаторния електрически Mercedes-Benz eActros за транспорт с многобройни клиенти в Германия и други европейски страни. Серийното производство на eActros ще започне през втората половина на тази година. Серийното производство на нископодовият камион Mercedes-Benz eEconic, който е базиран на eActros, трябва да започне през 2022 г.

В Съединените щати среднотоварният Freightliner eM2 и тежкотоварният Freightliner eCascadia в момента също преминават практически тестове с клиенти. Серийното производство на eCascadia трябва да започне в средата на 2022 г. и на Freightliner eM2 в края на 2022 г.

Глобален автопарк от над 200 лекотоварни камиона FUSO eCanter се използва с многобройни клиенти в Япония, САЩ, Европа и Австралия; първите от тях бяха предадени на клиенти още през 2017г.

CATL е световен лидер в разработването и производството на литиево-йонни батерии, с предприятия, които покриват научноизследователската и развойна дейност, производството и продажбите на батерийни системи за нови енергийни превозни средства и системи за съхранение на енергия.

Със седалище в Нингде, Китай, CATL е установила бази за производство на батерии в Нингде (провинция Фуджиан); Лиян (провинция Дзянсу); Синин (провинция Цинхай); Ибин (провинция Съчуан) и Джаоцин (провинция Гуангдонг). Сега CATL се разширява в световен мащаб и откри дъщерни дружества в Мюнхен (Германия); Париж, Франция); Йокохама (Япония); и Детройт (САЩ). В момента се изгражда европейската му производствена база, разположена в Ерфурт, Германия.