Архив

Сутринта на рождения си ден рали легендата Валтер Рьорл получи изненада

Неговият приятел и бивш инженер на Porsche Роланд Кусмаул го изненада  с напълно реставрирания 924after-40-years-rally-icon-walter-rohrl-is-reunited-with-the-924-carrera-gts_12 Carrera GTS

След 40 години Рьорл се събира отново с автомобила, който кара в немския рали шампионат

По-възрастните ентусиасти в автомобилния спорт помнят Валтер Рьорл за времето си в Световния рали шампионат (WRC), шофирайки за Fiat, Opel, Lancia или Audi. И все пак, както всички легендарни пилоти от онази епоха, той се състезаваше в много други дисциплини, включително изкачване на хълм и състезания за издръжливост.

След като спечели първата си титла в WRC през 1980 г., шампионът реши да си вземе почивка от първокласното състезание в света и започна да работи с Porsche. Въпреки че той се състезава в няколко състезания за издръжливост през тази година, печелейки клас GTP +3.0 в Льо Ман, Рьорл също кара в германското рали шампионат, завършвайки на второ място като цяло.

after-40-years-rally-icon-walter-rohrl-is-reunited-with-the-924-carrera-gts_28През май 1981 г., точно преди четири десетилетия, заедно с неговия шофьор Кристиан Гейстдорфер, той слезе от стартовата рампа на международното рали ADAC Metz в златно-черното рали 924 Carrera GTS, което сега е пред него, напълно възстановено .

Тогава екип от инженери, включващ Роланд Кусмаул, разработи колата само за осем седмици. По същество това е прототип за ново поколение рали машини с турбокомпресор и Рьол допринася за неговото развитие.

Въпреки че е едно от най-малко известните превозни средства, които е карал, легендарният шофьор си спомня с умиление за това, че е започнал дълготрайната си връзка с Porsche в кариерата си. Свикнал с атмосферни двигатели, огромното турбо на 924 GTS в крайна сметка го направи по-добър шофьор.

Зад процеса на реставрация стои екип от експерти от музея на Porsche. Въпреки че колата беше в доста добра форма, тя неafter-40-years-rally-icon-walter-rohrl-is-reunited-with-the-924-carrera-gts_13 беше запалвана от началото на осемдесетте, така че се нуждаеше от щателна проверка.

Инженерите започнаха с проверка на 2,0-литровия четирицилиндров мотор, неговия турбокомпресор KKK 26 и цялата охладителна система. Изненадващо не бяха открити механични проблеми, така че след смяната на свещите, филтрите и ремъците, екипът му даде подмяна на охлаждащата течност и маслото и беше вече добър да тръгне.

Преди да завъртят ключа, те също възстановиха трансмисията и я монтираха с нов състезателен съединител. Освен това окачването и спирачните системи бяха напълно ремонтирани. Амортисьорите, пружините, четирите ротора, накладките, уплътненията и предупредителните спирачни линии бяха разменени, докато шублерите получиха нов слой боя. Последните щрихи включват ретро гуми Pirelli 255/55 R15 с точния протектор, използван в началото на 80-те години.

Роланд Кусмаул ръководи целия процес и трябваше да се удостои с честта да кара обновения 924 на тестовата писта на Porsche, преди да бъде предаден на Валтер Рьорл.

На своя 74-и си рожден ден видимо съкрушената рали икона трябваше да влезе още веднъж в тази невероятна кола, като веднага се почувства с четиридесет години по-млада. През следващите няколко часа той беше транспортиран назад във времето, тъй като го подложи на изпитание както по, така и извън пътя по епичен маршрут през баварската гора.