Архив

Панелът на американския сенат иска да увеличи данъчния кредит за EV до 12 500 долара

GM и Tesla биха спечелили най-много, тъй като отделните компании нямаше да получат кредити,

Електрическо превозно средство, зареждащо се на безплатна обществена станция за зареждане

Електрическо превозно средство, зареждащо се на безплатна обществена станция за зареждане

прекъснати след определен брой продажби

Източник, американското caranddriver.com

Все още не е закон, но в Конгреса се случват неща, които могат да добавят до 5000 долара към настоящия федерален данъчен кредит за електрически превозни средства от 7500 долара.

Сметката ще добави 2500 долара към кредита за електромобили, направени в САЩ, и още 2500 долара, ако е направена от синдикални работници.

Настоящият лимит от 200 000 превозни средства на автомобилен производител също ще изчезне – помагайки най-много на GM и Tesla – в полза на цялостно спиране, след като повече от половината автомобили, продавани в САЩ, са електрически.

Настоящият федерален данъчен кредит за някой, който купува електрическо превозно средство, има максимална стойност от $7500. Нов законодателен акт, наречен „Чиста енергия за Америка“, който премина през финансовия комитет на Сената на САЩ тази седмица, ще увеличи този размер до 12 500 долара, но това не е просто пряко увеличение.

Законодателството, ако бъде прието в закон, ще запази нивото от $7500, но след това ще добави $2500, ако EV е сглобено в САЩ и още $2500, ако е направено в заводи, представени от профсъюз. Законопроектът също така определя максимален размер за отговарящи на изискванията електромобили до 80 000 долара. Настоящият данъчен кредит за EV няма ценови ограничения.

General Motors и Tesla биха могли да се възползват повече от другите производители на автомобили от промените, които прави този законопроект. Законопроектът премахва нормата, която постепенно премахва данъчния кредит за купувачите на автомобили, произведени от автомобилни производители, които са продали над 200 000 EV. Днес само GM и Tesla са достигнали това ниво.

Новият законопроект постепенно премахва данъчния кредит в продължение на три години, след като поне 50% от пътническите превозни средства, продавани в САЩ, са EV. Конгресна оценка изчислява, че цената на законопроекта е 31,6 милиарда долара за 10 години.

Законопроектът включва и други данъчни стимули и разпоредби, които намаляват това, което Reuters нарича „много разпоредби за данъци върху изкопаемите горива“.

Законопроектът прие Финансовият комитет с гласуване 14-14. Законопроектът все още се нуждае от одобрението на пълния Сенат и Камарата, както и от подписа на президента Байдън, преди да стане закон.