Архив

Продажбите на автомобили в Турция скачат с над 132% през април

През периода януари-април продажбите на леки автомобили и леки търговски превозни средства са

Превозни средства с пътници, пътуващи до работа, пресичат моста на мъчениците в Истанбул на 15 юли, известен преди като Босфорския мост, в Истанбул, Турция, 30 април 2021 г. (AP Photo)

Превозни средства с пътници, пътуващи до работа, пресичат моста на мъчениците в Истанбул на 15 юли, известен преди като Босфорския мост, в Истанбул, Турция, 30 април 2021 г. (AP Photo)

нараснали със 72,4% на годишна база

По dailysabah.com/business/automotive

Продажбите на леки и лекотоварни автомобили в Турция са скочили със 132,4% на годишна база през април, показват последните официални данни.

През месеца са продадени около 61 488 броя, съобщиха от Асоциацията на автомобилните дистрибутори (ODD), точно преди страната да влезе в пълното блокиране заради COVID-19 в цялата страна, което се очаква да повлияе донякъде на продажбите през май.

И все пак продажбите бяха доста зад 96 428 продадени бройки през март, което бе най-високата месечна цифра, както и най-доброто първо тримесечие досега. Продажбите също са с 5% под 10-годишната средна стойност за април.

Скоковете бяха частично подкрепени от кампании за продажби с ниски лихви и потребителски стъпки за закупуване на превозни средства, преди отслабването на турската лира да се отрази в цените.

Миналата година през април продажбите са били умерени поради въздействието на огнището и са продадени само 26 457 броя леки и лекотоварни автомобили, според данните на ODD.

През април са продадени общо 48 375 леки автомобила, което е ръст от 121,6%, докато пазарът на леки търговски превозни средства е нараснал с 183,1%, с 13 113 броя.

Fiat е лидер сред марките, като през април е продал 8716 автомобила, следван от Volkswagen, Renault и Ford със съответно 7125, 6674 и 5478 бройки.

През периода януари-април продажбите на леки автомобили и леки търговски превозни средства са нараснали със 72,4% на годишна база до 260 148 броя, съобщи ODD.

Продажбите на леки автомобили са общо 204 839, нараствайки с 68,7% на годишна база. Продажбите на леки търговски превозни средства са скочили с 88,1% до 55 309 броя.

Очаква се продажбите да бъдат засегнати от най-строгото блокиране до момента, което страната наложи миналата седмица, след като новите ежедневни случаи на COVID-19 достигнаха 60 000 миналия месец. До каква степен ще бъде засегната индустрията, предстои да разберем.

В рамките на националното заключване – което обхваща целия свещен мюсюлмански месец Рамадан, както и тридневния празник Рамадан Байрам, известен също като Курбан-байрам – на жителите е забранено да напускат домовете си, освен да пазаруват хранителни стоки или да се срещнат с други важни неща нужди. Междуградското пътуване изисква специални разрешителни.

Притесненията добавя факта, че производителите на автомобили са силно засегнати от закъсненията в производството на чипове, причинени от глобален дефицит.

Продължаващият недостиг влияе върху глобалното възстановяване на автомобилния сектор от коронавирусната криза и накара много производители да спрат производството.

Подобно на много от техните световни конкуренти, турските производители на автомобили, включително Ford Otosan, Tofaş и Oyak Renault, трябваше временно да спрат производството си поради кризата с доставката на чипове.