Stellantis ще обмисли инвестиции в производството на батерии в Италия
Дискусиите са на ранен етап, не е взето окончателно решение и компанията може да реши да инвестира другаде
Bloomberg
Италианското правителство води преговори със Stellantis, производителят на автомобили, създаден чрез сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, за инвестиране в производството на акумулаторни батерии в страната, според запознати.
Среща в Рим преди седмица между председателя на Stellantis – Джон Елкан, главния изпълнителен директор Карлос Таварес и Джанкарло Джорджети, италиански министър на икономическото развитие, беше съсредоточена около бъдещето на електрическата мобилност в страната, заявиха хората, които поискаха да не бъдат назовани, защото срещата е частна .
Джорджети потърси уверения от Stellantis, че Италия ще остане една от основните страни, в които компанията произвежда превозни средства, и се информира за планове за инвестиции в производството на батерии в Mirafiori, основният индустриален квартал на Fiat в Торино, казаха хората.
Говорителите на Stellantis и министърът отказаха коментар. Дискусиите са на ранен етап, не е взето окончателно решение и компанията може да реши да инвестира в производството на батерии другаде.
62-годишният Таварес е в сложна позиция като шеф на сегашния втори по големина автомобилен производител в Европа, след Volkswagen Group.
Франция наскоро притисна бившия шеф на производителя на Peugeot PSA да запази мощността на двигателя, която компанията ще премести в Унгария. Мениджърите на Stellantis също от месеци водят преговори с правителството на Обединеното кралство за подкрепа за преустройство на автомобилен завод в Англия в светлината на предстоящата забрана за автомобили с ДВГ в страната.
PSA продължи да инвестира в електромобили преди сливането си с Fiat, като е направила планове за около 5 милиарда евро в проект с петролния гигант Total, подкрепен от френското правителство. По-силните продажби на PSA на plug-in хибриди и автомобили, захранвани с батерии, позволиха на Stellantis да се откаже от споразумение за кредити за емисии, което Fiat беше сключил с Tesla през 2019 г.
В Stellantis работят над 50 000 работници в няколко дузини производствени мощности в Италия. Миналата година правителството, водено от премиера Джузепе Конте, одобри кредит от 6,3 милиарда евро (7,7 милиарда щатски долара) за Fiat, най-голямото финансирано от правителството финансиране за автомобилен производител в Европа по време на пандемията от коронавирус.
Като част от своя тласък на зеления преход, новото правителство, водено от Марио Драги, планира да инвестира около 25 милиарда евро средства за възстановяване на Европейския съюз в нова инфраструктура и да допълни тази сума с вътрешни средства за обща инвестиция от над 31 милиарда евро .
Планът призовава за обновяване на флота на обществения транспорт с превозни средства с нулеви и ниски емисии и отпускане на около 8,5 милиарда евро за устойчива мобилност, включително 21 000 обществени станции за бързо зареждане.
Таварес обеща да ускори електрическата ориентация на Stellantis и прогнозира, че колите с батерия ще представляват повече от една трета от европейските й продажби до средата на десетилетието. Производителят на Fiat, Peugeot и Jeep очаква да утрои продажбите на хибридни и напълно електрически превозни средства до над 400 000 бройки тази година.
Главният изпълнителен директор заяви миналия месец, че Stellantis ще се стреми да осигури 250 гигаватчаса капацитет на батериите до края на десетилетието. Решенията за разработване на допълнителни фабрики за батерии в Европа и Северна Америка могат да бъдат взети тази година, а компанията е насрочила брифинг за инвеститорите за своята стратегия за електромобили за 8 юли.
Fiat произвежда автомобили в емблематичния си завод в Mirafiori от 1939 г. Mirafiori вече е център за производство на EV на компанията, започвайки с електрическата версия на Fiat 500. Stellantis планира да започне да произвежда електрически версии на моделите Gran Turismo и Gran Cabrio на Maserati в Торино в средата на 2022 г.