Архив

Най-новата Toyota Mirai постави световен рекорд

Измина 1003 км с едно пълнене на водородmirai

Източник: greencarcongress.com

Toyota Mirai постави нов световен рекорд за изминато разстояние с едно пълнене на водород. Новата Toyota Mirai увеличи дистанцията на световния рекорд до 1003 км (623 мили). След като счупи рекорда, Мирай беше зареден с гориво и беше готов отново за 5 минути.

Toyota заяви, че постижението демонстрира технологията с водородни горивни клетки като водещо решение за шофиране на дълги разстояния с нулеви емисии.

Пътуването започна на 26 май в 5:43 ч. От водородната станция HYSETCO в Орли, Франция. 1003-те километра с нулеви емисии са изминати по обществени пътища, южно от Париж и в областите Лоар и Шер и Индре и Лоара. Разстоянието и потреблението са сертифицирани от независим орган.

По време на опита за запис беше използван зелен водород. Средният разход на гориво е 0,55 кг/100 км, като Mirai може да съхранява 5,6 кг водород.

Новият Mirai е второ поколение електрическо превозно средство от горивни клетки от Toyota. Той предлага повече производителност, по-елегантен и по-динамичен дизайн и нова динамика на движение в сравнение с продукта от първо поколение.

В допълнение, повишената ефективност на системата с горивни клетки, заедно с по-висок капацитет за съхранение на водород и по-добра аеродинамика, допринасят за увеличаване на обхвата на шофиране до около 650 км (404 мили) при нормални условия на шофиране, с по-малко от 5 минути време за зареждане при станция за зареждане със 700 бара.

За да постигнат рекорда от 1003 км шофиране, водачите възприеха стил на „еко шофиране“, но няма специални техники, които да не могат да се използват от ежедневните шофьори.

Toyota подкрепя много инициативи за демократизиране и разнообразяване на приложенията на горивни клетки: електрически генератори (EODev), лодки (Hynova), таксита (Hype), автобуси (RATP и Caetano), камиони (Hino), водородния град (Woven City) и други употреби .

Четиримата шофьори, завършили опита за запис, включват Викториен Ерусар, основателят и капитан на Energy Observer. Energy Observer, чийто партньор е Toyota, е първата лодка, оборудвана с горивна клетка на Toyota, енергийно автономна, с нулеви емисии и служи като комуникационен инструмент и като изследователска лаборатория за енергиен преход. Сега Energy Observer се превърна в компания, занимаваща се с проучване и иновации. Наскоро тя представи новото си изложбено селище, посветено на възобновяемите енергии и водорода в Париж.

По време на това събитие Айфеловата кула беше осветена за първи път от зелен водород, използвайки водороден генератор GEH2, разработен от стартиращата организация EODev, чийто акционер е Toyota.

Джеймс Олдън, инженер в Toyota Motor Europe, Максим льо Хир, продуктов мениджър на Mirai и Мари Гад, PR мениджър на Toyota Франция, бяха останалите 3 шофьора.