Архив

Продажбите на EV в Германия се увеличават

Германският пазар се възстановява с 37% през май

Разпространението на продажбите на ID4 започва в Европа, САЩ и Китай. Продажбите на изцяло електрически автомобили като VW ID4 увеличиха германските регистрации през май

Разпространението на продажбите на ID4 започва в Европа, САЩ и Китай.
Продажбите на изцяло електрически автомобили като VW ID4 увеличиха германските регистрации през май

Smart, Seat, Mini и BMW имаха големи печалби, докато Honda, Jaguar и Mercedes бяха сред губещите

Продажбите на включени хибридни и напълно електрически автомобили спомогнаха за увеличаване на продажбите на германски превозни средства през май, според данни от федералния орган за автомобилен транспорт – KBA.

Около 26 800 пътнически автомобила с акумулаторни електрически задвижвания са регистрирани наскоро, с 380 процента повече, и са продадени около 27 200 нови плъгин хибрида, с 300 процента ръст, се казва в изявление на KBA наскоро.

През месеца в Германия са регистрирани 230 635 нови леки автомобила, което е с 37 процента повече от май 2020 г., когато пазарът е спаднал почти наполовина от май 2019 г. поради пандемията.

Smart и Seat показаха най-голямо увеличение на продажбите, съответно с 481% и 113%. Mini имаше добър месец, като регистрациите се увеличиха с 92 процента. Марката BMW е нараснала с 92 процента.

Сред другите марки с голямо увеличение бяха Skoda и Kia, и двете с 56 процента; VW, нараснал с 53 процента; Hyundai, ръст от 51%; Opel, ръст от 42%; и Toyota с 39 процента.

Най-големите месечни губещи бяха Honda, като продажбите намаляха с 27 процента; Jaguar, спад с 23 процента; Mitsubishi, спад с 15 процента; и Mercedes-Benz, с 15% по-малко.

Почти една четвърт от новите регистрации са превозни средства от SUV сегмента, докато компактният клас представлява 17,4% от продажбите.

Бензиновите двигатели остават с най-често срещания вид гориво, като съставляват 37,7% от регистрациите, което е увеличение с 1,1%, следвани от дизелите, които представляват 22,3%, което е с 3,3% по-малко от същия месец на миналата година. Plug-in хибридите имат 11,8% дял, а пълните EVs имат 11,6% дял.

„Високите темпове на растеж все още не трябва да крият факта, че пазарът на леки автомобили все още осезаемо отслабва“, заяви в изявление Райнхард Цирпел, президент на асоциацията на вносителите VDIK. „От началото на годината обемът на новите регистрации остава 16 процента под дългосрочната средна стойност. “

Цирпел каза, че намаляващите данни за честотата на коронавирус и пространствените условия, предоставени от дилърите, оправдават стъпките за отваряне в цялата страна.

„Но хиляди семейни дилъри са в непосредствена опасност да фалират,“ каза той пред Automotive News Europe. „Те плащат текущите разходи за запазване на осветлението, въпреки че дилърските центрове са затворени.“.

Регистрациите на германския пазар са се увеличили с 13% до 1,12 милиона през първите пет месеца.