Архив

BMW пуска i4 EV

BMW пусна BMW i4 и BMW iX. BMW i4 е първият електрически автомобил на марката, фокусиран изцялоbmwi4 върху динамиката на шофиране

Източник: greencarcongress.com

Стартирането на пазара за i4 започва през ноември 2021 г. с два варианта на модела. Първият е BMW i4 M50 (консумирана електрическа енергия комбинирана: 24 – 19 кВтч/100 км WLTP) – първият чисто електрически автомобил от BMW M GmbH, с 400 кВг/544 к. с., задвижване на всички колела и обхват до 510 километра (317 мили) в цикъла WLTP.

Вторият е BMW i4 eDrive40 (консумирана електрическа енергия комбинирана: 20 – 16 кВтч/100 км WLTP) с 250 кВт/340 к. с., класическо задно задвижване и обхват до 590 километра (367 мили) в цикъла WLTP .

Задвижващият агрегат – продуктът на технологията BMW eDrive от пето поколение – съчетава електрическия мотор, силовата електроника и трансмисията в един корпус. Дизайнът позволява плътност на мощността с около 50% повече от задвижващата система на i3 – до 2,14 кВт/кг.

Електродвигателите работят съгласно принципа на електрически възбуден синхронен двигател (ESM). Възбуждането на ротора не се предизвиква от неподвижни постоянни магнити, а от подаването на електрическа енергия. Това избягва използването на земни метали с критична скорост, необходими за магнитни компоненти.

Прецизно контролираното възбуждане на ротора дава висока плътност на мощността от 2,14 кВт/кг за агрегата в i4 eDrive40 и 1,96 кВт/кг за втория двигател, задвижващ предните колела в i4 M50.

Електрическите двигатели, разработени от BMW, са 93% ефективни в тази последна версия. Ниската консумация на електрическа енергия, съчетана с батерията с висока енергийна плътност, позволява по-дългите разстояния на автомобила.

BMW i4 M50 предлага Sport Boost за ултра-динамично подаване на мощност от двата електродвигателя с пикова мощност и максимален въртящ момент на системата от 795 Нм. Ускорението от 0 до 100 км в час отнема 3,9 секунди. BMW i4 eDrive40 предлага максимален въртящ момент на системата от 430 Нм и 0 – 100 км в час за 5,7 секунди.

Тънката батерия с високо напрежение е разположена ниско в пода на автомобила с изключително ниска височина на клетката от 110 милиметра; центърът на тежестта на автомобила е с до 53 милиметра по-нисък, отколкото при BMW Серия 3 Седан. Брутното енергийно съдържание на опаковката е 83,9 кВтч.

Адаптивната или индивидуално регулируема рекуперация на спирачната енергия увеличава ефективността и позволява усещане с един педал плюс използването на функцията за каране в зависимост от нуждата и ситуацията на движение.

Комбинираното зареждащо устройство позволява използване на DC станции за бързо зареждане с мощност до 200 кВт. Пробегът може да бъде увеличен със 164 километра/102 мили (BMW i4 eDrive40) и 140 километра/87 мили (BMW i4 M50) в рамките на 10 минути на станции от този вид.

BMW i4 се основава на гъвкава архитектура на автомобила, замислена от самото начало за чисто електрическа задвижваща система; разполага с дълга междуосие и широки коловози и минимизирана, но изключително твърда структура на тялото. Специфичните за модела торсионни опори, алуминиев срязващ панел и подрамка на предния мост имат фиксирана връзка с корпуса на високоволтовата батерия.

Новопроектираната технология на шасито, приспособена точно към концепцията на превозното средство, използва преден мост с двойна шарнирна пружина и заден мост с пет връзки. Свързаните с асансьора амортисьори и въздушното окачване на задния мост са стандартни. Ограничаването на приплъзване на колелата с почти задвижване (също обединено за първи път с електрическо задвижване на всички колела) осигурява сцепление и стабилност на посоката при изключително динамични маневри на шофиране. BMW i4 M50 също се отличава със специфично за модела адаптивно M окачване, променливо спортно управление, спирачна система M Sport и опционални M леки алуминиеви джанти (до 20 инча).