Архив

BMW започва пътно тестване на i Hydrogen NEXT

Малък сериен производствен модел в края на 2022 г.hydrobmw

BMW Group започва да тества почти стандартни превозни средства с двигател с водородни горивни клетки в ежедневни условия по европейските пътища. Прототипите на BMW i Hydrogen NEXT ще изследват колко ефективно задвижващата система без CO2, специфичните за модела шасита и електронните системи на автомобила работят заедно в реални условия.

BMW i Hydrogen NEXT е чисто електрическо превозно средство, което използва водород като гориво, превръщайки го в електричество в горивна клетка. Наскоро стартиралата програма за тестване ще проправи пътя за BMW Group да представи малък сериен модел с тази устойчива задвижваща технология, разработена на базата на BMW X5, в края на 2022 г. Обширното тестване на полето на тези превозни средства ще осигури практически опит в използването на тази технология за устойчиво задвижване.

Технологията с водородни горивни клетки има дългосрочен потенциал да допълни двигателите с вътрешно горене, включените хибридни системи и акумулаторните електрически превозни средства в рамките на гъвкавата стратегия на BMW Group за задвижване, казаха от компанията. Водородът може да се превърне в привлекателна алтернатива на електрическите задвижващи батерии – особено за клиенти, които нямат собствен достъп до инфраструктура за електрическо зареждане или които често шофират на големи разстояния.

BMW i Hydrogen NEXT използва горивни клетки от сътрудничеството за разработване на продукти с Toyota Motor Corporation. Отделните клетки идват от Toyota, докато стекът горивни клетки и цялостната задвижваща система са оригинални разработки на BMW Group.

Създаденото през 2013 г. сътрудничество се стреми да оптимизира ежедневната практичност и мащабируемост на технологията на водородните горивни клетки за използване в съответните производствени превозни средства на всяка компания чрез интензивен обмен на опит.

Цялостната задвижваща система в BMW i Hydrogen NEXT съчетава технологията на водородните горивни клетки с технологията BMW eDrive от пето поколение. Системата с горивни клетки осигурява електрическа мощност от 125 кВт/170 к. с. Електрически преобразувател, разположен под горивната клетка, регулира напрежението си към това на електрическия мотор, който захранва BMW i Hydrogen NEXT.

Енергията, съхранявана в буферна батерия, също се използва за маневри с динамично ускорение и кратки изблици на скорост за изпреварване. В резултат на това системата осигурява мощност от 275 кВт/374 к. с., която точно отговаря на тази на най-мощния шестцилиндров редови бензинов двигател, използван в момента в моделите на BMW.

Енергията, съхранявана в ефективната буферна батерия, се генерира чрез възстановяване на енергията от фазите на превишаване и спиране на движението. Водородът, необходим за захранване на горивната клетка, се съхранява в два резервоара от 700 бара, изработени от армирана с въглеродни влакна пластмаса (CFRP), които заедно съдържат шест килограма водород.