Електрическите автомобили на Jaguar – на нива на Bentley и Porsche
Изпълнителният директор на JLR казва, че новата електрическа гама на марката ще започне от 140 000 долара
ЛОНДОН – Новата гама от автомобили само на Jaguar ще започне от около 100 000 паунда (140 000 долара), заяви изпълнителният директор на Jaguar Land Rover Тиери Болор пред британско издание.
Jaguar Land Rover посочва, че Jaguar ще продължи да продава допълнително, след като през февруари компанията обяви своя план за оздравяване на Reimagine, който включва автомобилите с марка Jaguar, пускащи автомобили с вътрешно горене, започващи през 2025 г.
Това е първата ясна индикация, която производителят е дал за цената на новата изцяло електрическа гама на Jaguar, която ще започне да се предлага през 2025 г. Автомобилите ще въплъщават „модерен лукс“, казва Jaguar.
„Луксът започва недалеч от 100 000 паунда“, каза Болор пред списание Auto Express в интервю.
JLR потвърди коментарите на Болор за Automotive News Europe.
Представянето на новите му коли на около 100 000 паунда би поставило Jaguar срещу съперници като Bentley и Porsche, далеч над сегашната конкуренция на BMW и Audi.
Болор каза пред Auto Express, че проектите за гамата от нови електрически Ягуари са подписани.
Той не даде повече подробности за колите. Списанието казва, че гамата ще се състои от два кросоувъра и един спортен модел с две врати, без да дава източник за информацията си.
Болор заяви, че JLR ще търси извън компанията електрическа платформа, подходяща за Jaguar.
Jaguar ще подражава на „уникалното“ позициониране на Range Rover, за да позиционира новите си модели на пазара, каза Болор в отделно интервю за британското списание Autocar.
„Погледнете Range Rover“, каза Болор на списанието. „Това е задоволително по отношение на цените и нивата на печалба и все още не сме достигнали тавана. Цената е необикновена и имаме обемите.“
Болор каза, че пълният електрически кросоувър Jaguar I-Pace ще бъде единственият настоящ автомобил на марката, който ще продължи и след 2025 г., но ще бъде позициониран по различен начин от новите модели.
Болор заяви, че е вредно за марката Jaguar, ако се опита да се конкурира с германските първокласни марки BMW и Audi.
„Клиентите те виждат колата, като колата и тестват колата, и въпреки това отиват и купуват Audi или BMW“, каза Болор. „Това е проблемът. Хората купуват оригиналите. Ние не сме оригиналите. Трябва да постигнем много по-различно, по-високо и по-оригинално позициониране на Jaguar.“.
По-рано ръководителят на дизайна на JLR Гери Макговърн говори за необходимостта да се върне Jaguar, когато той беше „копие на нищо“, като посочи като пример спортния автомобил от тип E от 60-те години.
Болор, бивш главен изпълнителен директор на Renault и дясната ръка на Карлос Госн, е променил драстично курса на JLR, откакто пое управлението миналия септември. Компанията заяви, че вече не иска да преследва Audi, BMW и Mercedes и се отказа от целта си да достигне 1 милион продажби годишно.
Болор отписа 1 милиард лири инвестиции в планираната електрифицирана платформа Modular Longitudinal Architecture, която е проектирана да подкрепи по-голямата част от бъдещите модели Land Rover и Jaguar.
Автомобили на т. нар. „MLA low“ и „MLA mid“ архитектури бяха отменени, включително дългоогласявания електрически седан Jaguar XJ, по-ниско електрически Land Rover, наречен Road Rover от британската автомобилна преса и Jaguar J-Pace SUV.