Архив

Марката VW ще прекрати продажбите на двигатели с вътрешно горене в Европа до 2035 г.

Целта ще подготви марката за затягане на целите на ЕС за намаляване на емисиите на CO2, казва шефът на продажбите

VW ID4, захранван от батерии, е ключов модел в електрическото оборудване на марката

VW ID4, захранван от батерии, е ключов модел в електрическото оборудване на марката

Reuters

БЕРЛИН – Марката Volkswagen ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа до 2035 г., когато преминава към изцяло електрически превозни средства, но по-късно в САЩ и Китай, нейният шеф по продажбите Клаус Зелмер каза пред германски вестник.

„В Европа ще напуснем бизнеса с превозни средства с вътрешно горене между 2033 и 2035 г., в САЩ и Китай малко по-късно“, каза Зелмер пред вестник Muenchner Merkur в интервю, публикувано в събота.

„В Южна Америка и Африка ще отнеме доста повече време поради факта, че политическите и инфраструктурни рамкови условия все още липсват“, добави Зелмер.

Стратегията за ускоряване на марката VW, представена на 5 март, включва планове за 70 процента от европейските продажби на марката да бъдат изцяло електрически превозни средства до 2030 г.

Това ще подготви компанията за евентуално затягане на климатичните цели на Европейския съюз и дори ще надхвърли тях, каза Зелмер пред Muenchner Merkur.

Най-късно до 2050 г. целият парк на VW трябва да бъде неутрален по отношение на CO2, каза Зелмер пред вестника.

Следващият кръг от стандарти за емисии на CO2 за производителите на автомобили в Европа налагат намаление с 60% до 2030 г., последвано от 100% намаляване до 2035 г. – което означава, че дотогава би било практически невъзможно да се продават превозни средства с двигатели с вътрешно горене.

Изцяло електрическият график на марката VW е по-малко амбициозен от целта на Audi, също марка на Volkswagen Group, да прекрати производството на двигатели с вътрешно горене на повечето пазари до 2033 г.

Създателите на политики в ЕС ограничиха емисиите на отработили газове, принуждавайки автомобилните производители да стимулират развитието на технология с ниски емисии или да бъдат изправени пред санкции, ако надхвърлят ограниченията за емисиите на CO2.