Архив

Skoda се стреми да надмине Ford, Toyota, за да бъде в топ 5 на марките в Европа

Автомобилният производител ще постигне целта чрез засилване на присъствието във входните сегменти, казва изпълнителният директорTомас Шефер

Skoda се надява нови модели от начално ниво като Fabia да помогнат за увеличаване на продажбите

Skoda се надява нови модели от начално ниво като Fabia да помогнат за увеличаване на продажбите

SKODA

Skoda се стреми да надмине Ford и Toyota, за да бъде сред петте най-продавани марки в Европа до 2030 г., заяви главният изпълнителен директор Томас Шефер.

Целта е част от плана на Skoda за стратегията 2030 и ще бъде постигната чрез „допълнително укрепване на позицията на марката в сегментите за начално ниво“, каза Шефер пред журналисти по време на онлайн презентация в четвъртък.

Шефер се позова на новия малък автомобил Fabia, който ще бъде пуснат в продажба по-късно тази година с входна цена под 14 000 евро (16 750 долара).

Понастоящем Skoda е 8-ма марка в Европа по брой продажби въз основа на данните за 2020 г. от индустриалната асоциация ACEA, която отчита регистрациите в пазарите на Европейския съюз, ЕАСТ и Великобритания.

Skoda ще трябва да изпревари Ford и Toyota, за да стигне до първите пет. Марката Volkswagen беше най-продаваната марка миналата година, следвана от Renault, Peugeot, Mercedes-Benz и BMW.

Skoda е продала 643 019 автомобила в Европа през миналата година. Продажбите му спаднаха по време на пандемията, но производителят на автомобили увеличи пазарния си дял до 5,4% от 4,8% година по-рано.

Skoda беше втората най-продавана марка в портфолиото на Volkswagen Group в цяла Европа през годината, отстъпвайки само на едноименната марка леки автомобили на групата.

През първите пет месеца на 2021 г. Skoda вече е изпреварила Ford, Mercedes и BMW, за да достигне пето място след Toyota, показват данните на ACEA.

Продажбите на Skoda бяха стимулирани от пускането на новото поколение Octavia compact, най-продаваният автомобил на марката, който започна продажбите си през 2020 г.

Марката пуска и продажби на изцяло електрическия компактен SUV Enyaq, първият му модел, базиран на MEB платформата на VW.

Шефер каза, че компанията има проблеми с изпълнението на поръчките. „Имаме значителен недостиг на доставки [на Enyaqs]“, каза той.

Шефер предупреди, че Skoda ще трябва да затвори чешките си заводи за една седмица поради продължаващия недостиг на микрочипове, описвайки необходимостта от спиране на производството като „бедствие“ за компанията.

„Нашите запаси са на рекордно ниско ниво. Нищо не можем да направим. Трябва да се надяваме, че положението ще се успокои през втората половина на годината“, каза той.

Skoda, най-големият износител в Чешката република, достави 1,05 милиона автомобила в световен мащаб през 2020 г., което е 19 процента на годишна база в условията на пандемия на коронавируса, но над седем милиона за седма поредна година.