Архив

BMW ще визуализира следващата серия 7 с концепция на изложението в Мюнхен

Concept е първият автомобил на електрическата платформа New Class, която ще покрие целия диапазон от 2025 г.

Серията 7 е водещ седан на BMW от края на 70-те години. Настоящото поколение стартира през 2015 г.

Серията 7 е водещ седан на BMW от края на 70-те години. Настоящото поколение стартира през 2015 г.

BMW ще визуализира профила и ключовите елементи на дизайна на следващото поколение от серия 7 в концептуален автомобил, който ще бъде показан на автомобилното изложение в Мюнхен през септември, съобщи източник от компанията за Automotive News Europe.

Концепцията ще бъде първият автомобил на BMW Group, базиран на архитектурата Neue Klasse или New Class, която е проектирана да бъде предимно изцяло електрическа, но също така може да побере дизелови или бензинови двигатели, включително хибриди с включване.

Изключително гъвкавата и мащабируема платформа е проектирана да позволява по-аеродинамични дизайни – важни за гамата електрически превозни средства – с различни пропорции и по-просторен интериор. Тя ще се използва за всички нови модели в състава на групата, от BMW до Rolls-Royces, започвайки през 2025 г.

Архитектурата ще включва задно задвижване като стандартно, с опция за добавяне на предно задвижване, за да предложи задвижване на всички колела.

Източникът на групата BMW не предложи повече подробности за концепцията, която ще бъде показана на изложението IAA Mobility в Мюнхен, което се отваря за новинарските медии на 6 септември и публично на 7 септември.

Серията 7 е водещият седан на марката BMW от първото поколение, дебютирало в края на 70-те години.

Архитектурата на Neue Klasse ще бъде централният стълб в плана на BMW да има напълно електрически модели, които да представляват най-малко 50 процента от глобалните доставки до 2030 г., като всичките му моделни серии предлагат опция за захранване от батерията. „До 2030 г. ще намалим въглеродния отпечатък на превозно средство поне с една трета спрямо нивата от 2019 г.“, заяви по-рано тази година главният изпълнителен директор Оливър Зипсе.

„Neue Klasse ще донесе разнообразие от много различни и изненадващи превозни средства“, каза Zipse. „Това представлява решителна стъпка в трансформацията на компанията и включва нова архитектура на превозното средство, която е безкомпромисно съобразена с електрическите задвижвания.“.

С течение на времето Neue Klasse ще замени досегашните две архитектури на BMW: по-малката платформа UKL (предно задвижване и задвижване на всички колела), използвана за компактни автомобили на BMW и от по-големите Minis, и по-голямата CLAR (задвижване на задните колела и всички задвижване на колелата), използван за останалата част от гамата на BMW.

Архитектурите UKL и CLAR първоначално са разработени за двигатели с вътрешно горене, включително хибридни автомобили с включен контакт. Те получиха основен ремонт с нов централен етаж, за да побират батерии за напълно електрически и включени хибридни опции.

Платформата CLAR беше ревизирана миналата година с представянето на средноразмерния изцяло електрически SUV iX3. Предстоящият i4 среден електрически седан и iX флагманският електрически SUV, и двата се очаква тази година, използват тази платформа. Изцяло електрическите версии на сериите 5 и 7 ще последват през следващите няколко години, преди да бъде пусната платформата New Class.