Архив

Бъдещето на завода на Audi в Брюксел, обезпечено с нов електрически SUV от висок клас

Q8 e-tron, захранван от батерии, ще бъде разпределен за производство на фабриката

E-tron Sportback на Audi е на снимката в завода в Брюксел

E-tron Sportback на Audi е на снимката в завода в Брюксел

БЕРЛИН – Audi планира да строи версия на своя SUV Q8, захранвана с батерии, в завода си в Брюксел, осигурявайки бъдещето на фабриката, според Automobilwoche, сестра на изданието на Automotive News Europe.

Производството на превозното средство, което ще се нарича Q8 e-tron, ще започне през 2026 г., според доклада, цитиран от източници на компанията.

В момента заводът прави автомобилите Audi e-tron и e-Tron Sportback, които трябва да получат фейслифт през 2023 г., след което да излязат от производство през 2026 г. Двата автомобила са подкрепени от платформата MLB Evo на Audi, която постепенно се прекратява и заменя от Premium Platform Electric.

Q8 e-tron ще замени Q8, който е строен в завода на Volkswagen Group в Братислава, Словакия и се продава само с двигатели с вътрешно горене, включително хибридни задвижвания.

Audi е продала 5 313 бройки от Q8 в Европа през април, което е с 37% повече на годишна база, според изследователите на пазара на JATO Dynamics.

Версиите на Q8 с двигатели с вътрешно горене се произвеждат в завода на Volkswagen Group в Братислава.

Работният съвет на Audi приветства решението за разпределяне на Q8 e-tron на завода в Брюксел. „За нас е важно моделите на Audi да се произвеждат на местата на Audi“, заяви говорител на работническия съвет пред немското списание за автомобилни спортове.

Представителите на служителите на Audi лобират пред майка Volkswagen Group да добави повече производство на електрически автомобили към фабриките на луксозната марка.

Съобщава се, че работният съвет е недоволен, че Audi Q4 E-Tron се изгражда в завода на VW в Цвикау, Германия, заедно с неговата MEB платформа, братята и сестрите VW ID3 и ID4, и Cupra Born. Базираният на MEB електрически SUV на Skoda, Enyaq, се произвежда в основния завод на марката в Млада Болеслав, Чехия.

Въпросите за бъдещето на централата в Брюксел възникнаха миналата година, след като предприятието загуби оферта за изграждане на новия водещ електрически седан на Audi, с кодово име Landjet и разработен от неговия проект Artemis. Седанът трябва да започне производство през 2024 г. заедно с версиите за Porsche и Bentley.

Тази оферта беше спечелена от завода за търговски превозни средства на VW в Хановер, Германия, оставяйки белгийския завод без последващ проект за e-tron и e-tron Sportback, които в момента са единствените автомобили, произвеждани на обекта.

Заводът е на повече от 70 години, като първото превозно средство излиза от производствената линия през 1949 г. В момента в него работят 3076 души.

Според Automobilwoche окончателното решение за местоположението на производството на Q8 e-tron ще бъде взето през ноември по време на следващия кръг на планиране на компанията. Това би позволило достатъчно време, за да се гарантира, че заводът разполага с достатъчен капацитет за производство на SUV.

Когато се свърза с Automotive News Europe, говорител на Audi каза, че компанията няма да коментира спекулативни новинарски съобщения.

На 22 юни Audi заяви, че ще прекрати производството на двигатели с вътрешно горене до началото на следващото десетилетие, с изключение на Китай, тъй като компанията ускорява своя преход, за да се превърне в електрически автомобилен производител.