Архив

Кметът на Лондон пуска в експлоатация първите водородни двуетажни автобуси в Англия

20-те нови автобуса са първите по рода си, пуснати в Англияlondon1

greencarcongress.com

Кметът на Лондон Садик Хан пусна в експлоатация първите водородни двуетажни автобуси в Англия. 20-те нови автобуса са първите по рода си, пуснати в Англия; новите двуетажни автобуси с водородни горивни клетки се въвеждат за първи път по маршрут 7 между Източен Актън и Оксфордския цирк.

Автобусите са произведени от Wrightbus в Северна Ирландия, а газовите бутилки са произведени от Luxfer в Нотингам. Понастоящем водородът за автобусите се произвежда в завода на Air Liquide в Runcorn, използвайки отпадъчния водород като страничен продукт от индустриална хлорно-алкална инсталация. Базираната в Оксфорд Ryze Hydrogen е отговорна за транспортирането на горивото до бензиностанцията. От 2023 г. водородът ще бъде още по-екологичен, тъй като ще се произвежда чрез електролиза, задвижвана от директна връзка с офшорна вятърна ферма.

Нова станция за зареждане с гориво, завършена от датската инженерна фирма Nel Hydrogen, в сътрудничество с мултинационална консултантска фирма Linesight, ще допълва всеки автобус от водородни горивни клетки само веднъж на ден само за пет минути.

londonВ допълнение към около 6 милиона британски лири (8,3 милиона щатски долара) финансиране от TfL, повече от 5 милиона британски лири (6,9 милиона щатски долара) са осигурени от европейски органи – от Съвместното предприятие за горивни клетки и водород и Иновации и мрежи Изпълнителна агенция (INEA), изпълнителна агенция на Европейската комисия, както и 1 милион британски лири (1,4 милиона щатски долара) от Службата за превозни средства с нулеви емисии.

TfL проправи пътя за по-евтини водородни автобуси в останалата част на Обединеното кралство, след като ръководи поръчките в Обединеното кралство в рамките на Съвместната инициатива за водородни превозни средства в цяла Европа (JIVE), за да купуват на едро с други органи на Обединеното кралство.

Като цяло проектът JIVE се стреми да внедри 139 нови автобуса с нулеви емисии на горивни клетки и свързаната с тях инфраструктура за зареждане в пет европейски държави и е получил финансиране от Съвместното предприятие за горивни клетки и водород.