Архив

BMW започва серийно производство на електрическия iX

BMW iX се произвежда в най-големия европейски производствен завод на BMW Group

Начало на производството на новото BMW iX в завода на BMW Group Динголфинг. На снимката са показани (отляво надясно): мениджър на завода в Динголфинг Кристоф Шрьодер, председател на Съвета на завод за заводи в Динголфинг Стефан Шмид, сътрудник на сдружението Анероуз Митмайер и Милан Неделкович, член на BMW AG, управителен съвет, производство

Начало на производството на новото BMW iX в завода на BMW Group Динголфинг. На снимката са показани (отляво надясно): мениджърът на завода в Динголфинг Кристоф Шрьодер, председателят на Съвета на завод за заводи в Динголфинг Стефан Шмид, сътрудникът на сдружението Анероуз Митмайер и Милан Неделкович, член на BMW AG, управителен съвет, отговарящ за   производството

BMW започна серийно производство на напълно електрическия BMW iX в Динголфинг. Сега заводът произвежда превозни средства с всички варианти на задвижване – т.е. превозни средства с двигатели с вътрешно горене, включени хибриди и напълно електрически модели – на една линия.

BMW iX се произвежда в най-големия европейски производствен завод на BMW Group на поточна линия с гъвкавост за изграждане на комбинация от модели BMW 5 Series, 7 Series и 8 Series. За да се справи с тази гъвкавост и разнообразие от задвижвания, монтирането на автомобила в Динголфинг е разширено и ремонтирано. BMW Group инвестира общо повече от 400 милиона евро в производството на BMW iX в завода за автомобили в Динголфинг.

Много от ремоделирането и структурните мерки, необходими за BMW iX, вече са от полза за бъдещите поколения на BMW 7 и 5 Серия, които ще слязат от производствената линия в Динголфинг през следващите години. Напълно електрически варианти са обявени и за двата моделни вида.

BMW iX въвежда множество иновации в продукта и производствените процеси в завода – особено в архитектурата на електрическата система на автомобила, софтуера, цифровите услуги, свързаността и автоматизираните функции на шофиране. В резултат на това превозното средство играе важна роля като пътеводител и превръща Динголфинг в „e-car“ и „smart-car ready“ като основен завод на BMW Group за луксозния клас.

BMW iX е също така важен фактор в производството, въвеждайки бъдещи технологии в производствената система – като цифрови методи за обучение на служители, автоматизация на логистичните процеси, виртуално въвеждане в експлоатация и валидиране на системите за помощ на водача.

„Само с BMW iX и други модели PHEV в завод Динголфинг, BMW Group планира да удвои процента на електрифицираните автомобили, произведени тази година в сравнение с 2020 г. До средата на десетилетието половината от автомобилите, произведени в Динголфинг, ще бъдат електрифицирани. Новият модел ще играе важна роля в това.

BMW iX вече ще бъде един от моделите с най-голям обем на мястото до следващата година.“, каза Милан Неделкович, член на управителния съвет на BMW AG, отговорен за производството.

BMW iX ще бъде последван през есента от BMW i4, който ще бъде произвеждан в Мюнхен. В края на следващата година всички германски заводи ще произвеждат поне едно напълно електрическо превозно средство.

Силно интегрираното електронно задвижване и батерията от пето поколение, както и пълният електрически мост се произвеждат на място, заедно с заводите за компоненти Динголфинг. Производственият капацитет ще бъде систематично разширяван и от 2022 г. Динголфинг ще може да произвежда електронни устройства за повече от половин милион електрифицирани превозни средства.