Архив

Maybach, AMG и G-Class на Daimler ще бъдат включени в нова луксозна група

Планът ще помогне на автомобилните производители да се съсредоточат върху продажбите с висок марж

Автомобилите от подбрандове като Maybach осигуряват високи маржове за Daimler.

Автомобилите от подбрандове като Maybach осигуряват високи маржове за Daimler.

БЕРЛИН – Собственикът на Mercedes-Benz – Daimler, ще представи нова бизнес група, състояща се от подмарките AMG, Maybach и G-Class на автомобилното изложение в Мюнхен през септември.

Този ход ще рационализира маркетинговите разходи и е част от плана на генералния директор на Daimler Ола Калениус за повишаване на производителността и рентабилността, с акцент върху продажбите с висок марж.

Очаква се шефът на AMG Филип Шимер да ръководи групата.

AMG е марка на Mercedes за мощни автомобилии, Maybach е съперник на Rolls-Royce и Bentley, а портфолиото G-Class се състои от луксозни офроуд автомобили.

„Укрепването на подбрандовете е важен стълб в стратегията на Mercedes-Benz.“, заяви говорител на Daimler пред сестринското издание Automobilwoche на Automotive News Europe. „Ние не само ще поддържаме независимостта, силната идентичност и еволюиралите корпоративни култури на отделните марки, но и ще ги разширяваме и изостряме допълнително.“

„В момента сме в процес на проектиране и оценка на потенциала в различните области“, добави говорителят.

Все още не е ясно каква формална корпоративна структура би приела новата група.

Mercedes пусна новата Maybach S-класа през ноември 2020 г. с дебюта на седана Maybach S 580 4MATIC, който се конкурира с Bentley Flying Spur. От 2015 г. насам Mercedes е продал над 60 000 седана Maybach S-Class в световен мащаб.

Непотвърдени съобщения от мрежата също предполагат, че Mercedes планира да предложи електрическа версия на G-Class SUV, която може да се нарече EQG.

AMG показа най-голям ръст на продажбите, следван от G-Class и Maybach, според презентация на Daimler пред инвеститори, публикувана на 6 октомври 2020 г.

Понастоящем се предприемат допълнителни усилия за реорганизация в германския автомобилен производител. През май Mercedes обяви, че обединява своите глобални маркетингови и комуникационни дейности в едно звено под ръководството на Бетина Фетзер, маркетинг шеф на автомобилния производител.

Целта на преструктурирането е да има еднакво глобално присъствие за корпоративната марка Mercedes и нейните продуктови марки, каза автомобилният производител.