Продажбите на Renault скачат с 19% през първото полугодие
Но остават доста под нивата преди пандемията
Стратегията „стойност над обема“ е повлияла на продажбите
Reuters
ПАРИЖ – Световните продажби на Renault Group са нараснали с 18,7% през първата половина на годината в сравнение със същия период на 2020 г., като марката Renault се е увеличила с 18,5%, а марката на ниски цени Dacia се е увеличила с 24,5%.
Но продължаващото въздействие на пандемията от коронавирус и стратегията на главния изпълнителен директор Лука де Мео за облагодетелстване на печелившите продажби в обем има ефект върху растежа на Renault, заяви автомобилният производител. Продажбите останаха доста под нивата от пандемия през 2019 г.
„В среда, все още нарушена от пандемията COVID-19, Renault Group продаде 1 422 600 автомобила през първата половина на 2021 г., което е с 18,7% повече спрямо 2020 г., но спад с 24,2% през първата половина на 2019 г.“, каза Renault.
Марката Renault отчита 901 500 продажби, като на Европа се падат 59 процента от обема – а първите пет европейски пазара (Франция, Германия, Испания, Италия и Великобритания) представляват 40 процента от всички продажби. Продажбите са се увеличили с 13,2% в Европа.
В сравнение с първата половина на 2019 г. продажбите на марката Renault са спаднали с 26,7%, според отчетите на компанията.
Резултати за ключовите модели на Renault в Европа:
- Малък SUV на Captur: Повишаване с около 50% до 94 202 продажби
- Малък автомобил Clio: Повишение с около 12% до 110 576 продажби, но като цяло изостава с печалбите на марката
- Компактен SUV купе Arkana: Ново за Европа, 8 533 продажби, от които половината са напълно хибридни версии
- Twingo ZE напълно електрическа миникара: Нов модел, с 11 542 продажби
- Хибриди: Renault заяви, че 25% от всички европейски продажби през първата половина са хибридни модели E-Tech, или пълни, или plug-in
Фабрице Камболайв, ръководител продажби на марката Renault, заяви, че по-скъпите модели като хибридни версии на Clio се продават добре, което позволява на групата да се изкачи нагоре по отношение на цената.
Камболайв заяви, че е трудно да се оцени въздействието на глобалния недостиг на полупроводници по отношение на продажбите на превозни средства до момента през тази година.
„Можем да играем с акции, трудно е да се види (ефектът) върху продажбите“, каза той пред журналисти.
Ярко място за марката Renault бяха леките търговски превозни средства. Продажбите през първото полугодие в Европа са се увеличили с 46% до 159 509 броя
Картината за Dacia също беше смесена. Продажбите през първото полугодие, на 262 814, са намалели с 29% спрямо 2019 г. В Европа Spring напълно електрическият миникар, нов на пазара през 2021 г., отчита 2628 продажби, от които 1699 са само през юни. Продажбите на новото поколение малка кола Sandero са нараснали с 23% до 84 525 от предишния модел за половината.
Под ръководството на Лука де Мео, Dacia и Lada се обединяват в една бизнес единица. Комбинираните продажби за марките са се увеличили с 28,5% през първата половина, каза Renault.
Франция остана първият пазар на групата с 287 601 продажби, но пазарният дял спадна с 2,5 процентни пункта. Русия беше вторият по големина пазар с 270 285 продажби, с ръст от 0,8 процентни пункта пазарен дял. Продажбите на руската марка Lada са се увеличили с 51% в страната си и с 41% като цяло.