Архив

Toyota спря рекламите си за Olympics по TV на фона на хладка подкрепа в Япония

Ръководителите на спонсора на Токио 2020 се оттеглят от церемонията по откриването

Мъж с маска за лице минава покрай логото на Toyota Motor Corp. в нейния шоурум в Токио

Мъж с маска за лице минава покрай логото на Toyota Motor Corp. в нейния шоурум в Токио

The Guardian, Понеделник 19 юли 2021 г.

Един от най-големите спонсори на олимпийските игри, Toyota, обяви, че няма да пуска реклами, свързани с Токио 2020 по телевизията по време на игрите, поради слабата обществена подкрепа в Япония. Главният изпълнителен директор на Toyota Акио Тойода и други висши мениджъри също няма да присъстват на церемонията по откриването в петък, за да дадат допълнителен удар на тези проблемни олимпийски игри.

Има рискове, но би било несправедливо, ако Олимпиадата в Токио не продължи.

„Вярно е, че Toyota няма да присъства на церемонията по откриването и решението беше взето предвид различни фактори, включително липса на зрители“, каза говорител на Toyota. „Няма да излъчваме реклами, свързани с игрите в Япония.“

Toyota не само е планирала да покаже своите автомобили без шофьори на игрите, но също така е проектирала роботи за новия олимпийски стадион, които, наред с други неща, могат да приемат – и след това да носят – поръчки за храна и напитки на зрителите с инвалидни колички.

Игрите претърпяха допълнителен удар в понеделник, когато чешкият състезател по плажен волейбол Ондрей Перушич бе определен за трети състезател с положителни тестове в олимпийското село. Това означава, че Перушич и неговият партньор Дейвид Швайнер ще пропуснат началния си мач на 26 юли и може да бъдат изключени от цялото събитие.

Чешкият олимпийски комитет обаче заяви, че търси отлагане на първата игра на играчите с надеждата, че Перушич, който е напълно ваксиниран и няма симптоми, все още може да играе. Мартин Доктор, шеф на мисията на COC, каза, че организацията разглежда „други възможности, които биха позволили на момчетата да влязат в турнира по-късно, според правилата“.

Междувременно организаторите са изчакани да видят дали 60-те японски корпорации, които са платили повече от 3 млрд. долара за спонсорски права, следват Toyota да разграничат техните марки от събитие, което досега не е успяло да спечели обществена подкрепа.

„Тези партньори и спонсори сигурно са се борили да подкрепят Токио 2020“, заяви говорителят на Токио 2020 Маса Такая. „Разбира се, има смесени обществени настроения към игрите. Всяка компания трябва да има решение по отношение на начина, по който те трябва да могат да предават своите послания на обществеността от нейната корпоративна гледна точка.“.

Само четири дни преди церемонията по откриването, 68% от анкетираните в анкета на вестник Asahi изразиха съмнение относно способността на олимпийските организатори да контролират коронавирусните инфекции, като 55% заявиха, че са против играта да продължи.

Въпреки това президентът на МОК Томас Бах многократно е казвал, че има „нулев риск“ от участниците в игрите да разпространяват вируса сред японската общественост поради строгите мерки, които са на място на събитието.

Три четвърти от 1444 души в телефонното проучване заявиха, че са съгласни с решението да се забранят на зрителите събитията.