Opel Astra ще стартира с 2 хибридни опции
Компактният хечбек добавя функции и технологии, за да се конкурира с VW Golf, Skoda Octavia, Ford Focus
Astra compact е третият модел на Opel, който използва новата хоризонтално ориентирана решетка „Vizor“ на марката след джиповете Mokka и Grandland.
Opel прави новото поколение Astra с две нива на хибридна мощност, изцяло цифрово табло и подобрени системи за подпомагане на водача.
Astra преминава към платформа Stellantis, трето поколение EMP2 архитектура за компактни и средни превозни средства, от такава на General Motors.
Производството на версиите на Opel и Vauxhall започва тази есен във фабриката на Opel в Рюселсхайм, Германия, с първите доставки в началото на 2022 г. Настоящата Astra е строена в Гливице, Полша и пристанище Елесмир, Англия.
Комби версия ще последва пускането на хечбек с пет врати.
Новата Astra – шестото поколение на модела – е с 4 мм по-дълга от предишния модел, но междуосието е с 13 мм по-дълго, увеличавайки вътрешното пространство.
Opel не публикува цени или пълни технически подробности, но се очаква опциите за задвижване на Astra да бъдат подобни на тези на Peugeot 308. Изборът само за вътрешно горене включва бензинови и дизелови двигатели с нива на мощност между 110 и 130 к. с. . Вградената хибридна мощност е 180 или 225 к. с.
Peugeot заяви, че ще изгради напълно електрическа версия на 308 за 2023 г., но Opel не потвърди, че Astra EV е в процес на разработка.
От Opel казват, че динамиката на шофиране на Astra е оптимизирана за високоскоростно пътуване по германските автобани, като устойчивостта на усукване на конструкцията е с 14% по-голяма от настоящото поколение.
Astra е първият Opel, който разполага с изцяло цифровия кокпит Pure Panel, който има два 10-инчови дисплея, централен екран и арматурното табло, които са разположени един до друг с вграден отвор за въздух.
Изцяло цифровият кокпит на Astra има два 10-инчови дисплея.
Предлага се и head-up дисплей.
Помощта за водача и функциите за безопасност включват адаптивен круиз контрол, активно позициониране на лентата и предупреждения за задния трафик.
Opel се надява и Astra да надгражда успеха в продажбите на два други модела, разработени след като марката е закупена от тогавашната PSA Group през 2017 г., малката Corsa и Mokka. Изпълнителният директор Майкъл Лохшелер каза в интервю за Automotive News Europe през април, че новата Astra е крайъгълен камък на плановете на Opel за увеличаване на обема, особено с увеличаването на марката извън Европа.
Тя ще се конкурира с Volkswagen Golf, дългогодишния лидер в масовия компактен сегмент. Astra се класира на девето място в европейските продажби през миналата година в сегмента, със 70 008 продажби, което е 48% спад от 2019 г., според данни на изследователите на пазара на JATO Dynamics. Golf оглави сегмента с 283 651 продажби.
Голфът е последван от Skoda Octavia, Ford Focus, Toyota Corolla, Seat Leon, 308, Kia Niro и Renault Megane, който също има плъгин хибридна опция.
Редица модели имат опции плъгини, хибридни или изцяло електрически: Citroen C4 се завръща в сегмента тази година с напълно електрическа опция; Niro има както хибридни, така и напълно електрически опции; и напълно електрическият VW e-Golf е заменен от малко по-големия ID3 EV, но опцията за включване остава при Golf GTE.