Архив

Renault надгражда пътническия ван Kangoo

Ще се изправи пред новите предложения от Stellantis и VW

Трето поколение получава най-новата платформа на алианса; задвижвания, които да включват напълно електрически и E-Tech хибрид

Третото поколение получава най-новата платформа на алианса; задвижвания, които да включват напълно електрически и E-Tech хибрид

Новото поколение Kangoo ще бъде произвеждано в завода на Renault в Мобеж, Северна Франция, заедно с версиите за Nissan и Mercedes.

Renault се изправя пред най-продаваните малки пътнически микробуси от Stellantis и Volkswagen с новия Kangoo, третото поколение на модела, който е базиран на последната архитектура на алианса Renault-Nissan и ще има напълно електрически и хибридни версии.

Превозните средства в сегмента – известни като ванове, произведени от автомобили – са базирани на архитектура на леки автомобили и обикновено включват търговска версия. Само през миналата година пътническите микробуси, произведени от автомобили, за първи път изпревариха минивановете, тъй като купувачите на миниванове превключват верността към SUV и кросоувъри.

В допълнение към модели като Kangoo, в сегмента са включени и средни и големи пътнически микробуси, произведени от автомобили.

През последните години автомобилните производители въведоха повече функции за комфорт и удобство на малките си пътнически микробуси и модернизирани платформи, водени от Stellantis, които ревизираха гамата си през 2018 г. с Peugeot Rifter, Citroen Berlingo (настоящият най-продаван малък пътнически ван) и Opel/Vauxhall Combo. VW тази година представи нова версия на Caddy.

Новият Kangoo – който замества модел, който е на пазара от 2007 г. – е изграден върху платформата CMF-C/D на алианса, която се използва за компактни и средни автомобили. Фургонът ще бъде произвеждан в завода на Renault в Мобеж, Франция, където автомобилостроителят е инвестирал 450 милиона евро (548 милиона долара) в инструментариум за новия Kangoo и е изградил зона за сглобяване на батерии за електрически версии.

„Kangoo се движи нагоре, като се отдалечава от битовите микробуси и се доближава до стандартите на автомобилите“, каза Жан-Луис Видеман, продуктов мениджър за малки микробуси в Renault. Той каза, че Renault се е насочил към Топ 3, поставен в малкия сегмент на микробуса; през последните години Kangoo проследи предложенията на Stellantis и VW.

Основни съперници: Citroen Berlingo, VW Caddy, Peugeot Rifter, Opel/Vauxhall Combo

2021 - New Renault Kangoo - Tests driveВидеман каза, че новите характеристики, които купувачите ще забележат, включват по-ниска височина на задното товарене, по-ниска облицовка на каросерията, две плъзгащи се врати за пътници вместо една, „плаващ“ скоростен лост, накланящ се/телескопичен волан и кокпит, който е с осем децибела по-тих благодарение на подобреното заглушаване на звука и по-добрата аеродинамика.

В допълнение, Kangoo вече разполага с три еднакви по големина втори ред седалки, добавена зона за съхранение над предните седалки, пет USB изхода и четири 12-волтови изхода, както и прибиращи се държачи за смартфони от двете страни на инструменталната кутия за настаняване на лявата или шофьори с дясна ръка.

Усъвършенстваните опции за помощ на водача включват технология Level 2, която съчетава адаптивни круиз контрол и функции за поддържане на лентата по време на шофиране по магистрала, казва Renault.

Сред подобренията на интериора на Kangoo са „плаващ“ скоростен лост (в средата) и прибиращ се държач за мобилен телефон на инструменталната кутия.

Предлагат се два 1,3-литрови бензинови двигателя с мощност 100 или 130 к. с. Три дизелови опции включват 75, 95 или 115 к. с. Емисиите на CO2 варират от 141 грама на км до 156 г/км.

Изцяло електрическата версия, достъпна в началото на 2022 г., ще има 75-киловата батерия и двигател с мощност 44 киловат-час, с обхват 265 км (164 мили). Пълнохибридната версия, използваща системата E-Tech на Renault, трябва да се появи до 2023 г.

Kangoo ще се предлага в две дължини, като по-дългата версия със седем места ще се появи през 2023 г., както и опционални задни врати, вместо люк.

Най-продаваните в подсегмента, според данни на JATO Dynamics, са Berlingo, с 12 563 продажби до април тази година; Caddy, с 11 675 продажби; Rifter, с 11 097 продажби; и Combo, с 6670 продажби. Имаше само 1432 продадени Kangoos през периода.

Други участници включват Dacia Dokker (която е прекратена и ще бъде преназначена като Renault Express, малък бюджетен микробус), Ford Transit/Tourneo и Mercedes-Benz Citan (базиран на Kangoo и построен от Renault) . Пътническата версия на Citan ще бъде преименувана на T-Class, когато се появи по-късно тази година. Renault ще изгради и версия на Kangoo за партньора Nissan.