Архив

Актуализираният Defender – вторият най-продаван Jaguar Land Rover

Defender завърши второто тримесечие точно зад Range Rover Evoque

Новият Defender на Land Rover, показан вдясно, има по-плавен дизайн от първото поколение, вляво.

Новият Defender на Land Rover, показан вдясно, има по-плавен дизайн от първото поколение, вляво.

ЛОНДОН – Актуализираният офроуд автомобил Defender на Land Rover се засили напред, за да стане вторият най-продаван Jaguar Land Rover в световен мащаб.

В последното финансово тримесечие на компанията, приключило на 30 юни, Defender завърши точно зад Range Rover Evoque.

Второто поколение Defender беше пуснато в началото на миналата година, четири години след като оригиналният SUV беше опростен след 67-годишно производство.

Оригиналният роувър се превърна в икона поради здравия си, кутия дизайн и офроуд възможности. Но винаги е бил нишов модел за Land Rover.

Land Rover се сблъска с предизвикателството да модернизира офроудъра, за да привлече собственици на оригиналния модел, като същевременно се хареса на ново поколение купувачи.

Актуализираният Defender, който е луксозен и разполага с модерна технология, бързо се превърна в хит на продажбите след старта си, но това е първият път, когато моделът изпревари средния SUV на Land Rover Discovery Sport и големия SUV Range Rover Sport в глобалните продажби на компанията.

JLR повтори избора на дължината на каросерията на оригиналното превозно средство, като представи 110 модела с пет врати и 90 модела с три врати. По-дълъг 130 седемместен се очаква да се появи по-късно тази година или началото на следващата година, което допълнително ще разшири привлекателността на модела на пазари като САЩ.

Успехът в продажбите на Defender през последното тримесечие може да отразява стратегията на JLR за приоритизиране на модели с по-висока печалба, тъй като компанията се адаптира към недостига на полупроводници.

„Ще направим всичко възможно, за да смекчим въздействието, включително да дадем приоритет на производството на превозни средства с по-висок марж, както и да направим промени в производствените спецификации, когато е възможно“, заяви главният финансов директор на JLR – Адриан Мардел, по време на покана за инвеститори по-рано този месец.

JLR каза на инвеститорите, че в момента има най-голямата си банка за поръчки до момента, под малко под 110 000 единици.

От тях 29 059 са за дифендъра. Производството на Defender е спряно в Словакия поради недостига, каза JLR в края на юни.

Ръководителят на дизайна на JLR – Гери Макговърн, намекна, че се планират повече варианти на Defender. „Абсолютно съм убеден, че Defender ще се превърне в мощна марка сама по себе си“, каза той през февруари.

JLR пусна нови варианти на двигатели по-рано тази година, включително нова бензинова версия V-8 на 90 и 110 Defender, която произвежда 517 к. с. и ускорява версията 90 до 100 км в час за 4,9 секунди.

V-8 следва представянето на хибридна версия на 110, която комбинира 2,0-литров бензинов двигател с 19,2 киловатчаса батерия и 105 кВт електрически двигател, за да даде комбинирана мощност от 398 к.  с. и само електрически обхват до 43 км (27 мили). Емисиите на приставката P400e са оценени на 74 грама на км CO2.