Dacia ще разкрие нов 7-местен семеен автомобил на автосалона в Мюнхен
По-рано необявеният модел може да замени Lodgy компактен миниван
ПАРИЖ – Dacia, румънската бюджетна марка на Renault Group, ще представи нов седемместен семеен автомобил в началото на септември с публичен дебют на автомобилното изложение в Мюнхен от 7 до 12 септември.
Не бяха предоставени допълнителни подробности. Новият модел може да замени Lodgy, компактен малък миниван с седем места на дългогодишната платформа B0 на Renault-Nissan Alliance. За първи път беше пуснат през 2012 г., а фейслифтът – през 2017 г.
Френските медии съобщават, че новият модел Dacia ще бъде изграден върху разширена версия на архитектурата CMF-B, която стои в основата на най-продавания малък автомобил Clio на Renault и малък SUV на Captur.
Миналата година марката прекрати другия си семеен модел, комбито Logan MCV, също на платформата B0.
Моделът, дебютиращ в Мюнхен, ще бъде показан на 3 септември, каза Dacia преди дни, и ще се появи на щанда на марката на автомобилното изложение на 6 септември, в първия медиен ден.
Настоящият състав на Dacia включва също новия Sandero/Stepway, малка кола на по-новата платформа CMF-B, новопоявилия се малък SUV на Duster на платформата B0 и Spring, електрическа минибаза, базирана на K-ZE, разработена за китайците пазар през 2019г.
Lodgy е четвърти в сегмента на компактните миниванове през 2020 г., според JATO Dynamics, с 20 016 продажби. Сегментът, който рязко намаля през последните години, когато купувачите преминаха към джипове и кросоувъри, беше воден от Volkswagen Touran с 46 911 продажби.
Марката Dacia ще играе централна роля в плана за изпълнение на изпълнителния директор на Renault Group Лука де Мео за губещия пари автомобилен производител. De Meo създаде ново бизнес звено с Dacia и руската марка Lada, в което двамата ще споделят разширена версия на платформите CMF-B и ще представят нови, по-печеливши компактни модели. Първият модел на Dacia в партньорството ще бъде SUV Bigster; версията на Lada ще се нарича Niva.
Dacia също има ново, по-ъглово лого, което отразява „здравината и стабилността“ на марката, а зелената цветова гама в цвят каки, която „предизвиква близостта на марката с природата“, замества сегашното синьо.
Renault поддържа цените на Dacia на ниски и с високи печалби, използвайки доказана готова технология от Renault и Nissan, и успя да избегне да се налага да използва скъпи хибридни задвижвания на основните си модели. Пролетта е първият EV на Dacia.
Dacia ще има два щанда на изложението в Мюнхен: Традиционен щанд в изложбения център на Мюнхен и открит дисплей „Open Space“ в центъра на града.