GAC Aion представя впечатляваща технология за зареждане
Изисква време за зареждане от 8 минути…
Китайският производител на електромобили GAC Aion демонстрира новите си технологии за зареждане, като твърди, че скоростта на зареждане е по -близо до пълненето на резервоар с газ, отколкото зареждането на EV. С версиите 3C и 6C, демонстрирани по време на Технологичния ден, предстоящият Aion V EV на GAC Aion може да се зарежда със светкавични скорости, без да повреди батерията.
Aion е под-марка, фокусирана върху EV, на групата Guangzhou Automobile Corporation (GAC). Оттогава марката на производителите на автомобили пусна четири електромобила, включително GAC Aion S, който предизвика спорове при дебюта си, когато заяви, че в крайна сметка ще „надхвърли“ Tesla.
Все още чакаме това да се случи. Междувременно GAC Aion стартира 2021 г., като обяви предстоящия си SUV Aion V, с графенова батерия, обещаваща да осигури недостижими скорости на зареждане и 1000 км (~ 621 мили) обхват.
Много хора веднага нарекоха твърдението на GAC Aion блъф, като се има предвид, че няколко експерти по батерии смятат, че графеновите батерии са все още на няколко години. Все пак Aion твърди, че е разработил система от графенови батерии, която ще дебютира в Aion V тази есен.
На последния Технологичен ден на GAC Aion, производителят на електромобили показа доказателства за тази технология за зареждане.
Както съобщава CnEVPost, GAC Aion демонстрира способностите за зареждане на своята графенова батерия по време на Деня на технологиите на 27 юли. Двете версии на зареждане са 3C и 6C.
3C бързото зареждане на GAC Aion позволява на електрическите превозни средства да зареждат от 0-80% за 16 минути и 30-80% за 10 минути.
Междувременно бързото зареждане на Aion 6C може да постигне време за зареждане от осем минути за 0-80% процента и само пет минути за зареждане от 30-80%.
По време на неотдавнашната демонстрация зарядното устройство показа мощност
на зареждане от 481 кВт, докато батерията беше на 80% заряд. Когато напрежението на зареждане достигна 855.6 В, токът на зареждане беше на 562.8 ампера, което спомага за зареждането на EV до 35.1 кВтч само за 4 минути.
GAC Aion твърди, че толкова високите нива на зареждане не трябва да влияят върху батерията на EV и че дори, ако зареждането 6C се използва целогодишно при стайна температура, батерията трябва да може да издържи до 1 000 000 км (621 371 мили).
Aion повтори, че тези възможности за зареждане ще дебютират в Aion V през септември в две версии – 3C версия, способна да изминава 500 км и 6C версия, осигуряваща 1000 км пробег.
Този септември ще проверим колко истински са тези скорости на зареждане.