Архив

Първите CATL натриево-йонни батерии

Могат да се заредят до 80% за 15 минутиcatl-at-frankfurt-auto-show_100716041_h

Доставчикът на батерии CATL, в четвъртък, представи натриево-йонни батерии, за които компанията твърди, че предлагат по-бързо зареждане и по-голяма термична стабилност от конвенционалната химия на литиево-йонните батерии.

Натриево-йонната батерия може да се зареди до 80% за 15 минути при стайна температура, се казва в прессъобщение на CATL. Тя също така има процент на задържане на капацитет над 90% при -4 градуса по Фаренхайт, според компанията.

Първоначалната версия е оценена на 160 ватови часа на килограм, но CATL заяви, че е насочена към 200 Втч/кг с версия от следващо поколение, която в момента се разработва.

CATL твърди, че натриево-йонните му батерии са търговски жизнеспособни, тъй като разглеждат предишни проблеми с материалите. Катодът използва пруски бял материал, модифициран чрез пренареждане на електрони, решавайки предишен проблем с бързото избледняване на капацитета след циклиране на материала. Анодът е изработен от твърд въглероден материал, който е порест, което позволява по-голямо съхранение и бързо движение на натриеви йони, твърди компанията.

CATL натриево-йонна батерия

CATL натриево-йонна батерия

CATL също така твърди, че неговите натриево-йонни клетки могат да се използват заедно с литиево-йонни клетки в една и съща батерия. Възможността да се смесват химикали на батериите, ако е необходимо, може по -добре да помогне на автомобилните производители (и производителите на батерии) да се адаптират към недостига на доставки.

Тази нова химия също дава на автопроизводителите алтернатива на клетките от литиев железен фосфат (LFP). Tesla започна да използва LFP клетки в някои електрически автомобили на китайския пазар, в опит да спести клетки на никелова основа за приложения като Semi.

Натрият също е ключова съставка в някои химикали в твърдо състояние, като стъклено-електролитните клетки, подкрепяни от пионера на литиево-йонните Джон Гуденаф.

Натриево-йонната химия на CATL също изглежда готова за праймтайм сега, което не е нещо, което можем да кажем за евтините железо-въздушни батерии, които биха могли да бъдат част от бъдещето за домашните мрежи.