Архив

Как VW Group планира да атакува сегмента на малки EV

Skoda разработва автомобили на батерии, които ще се произвеждат в Испания

Показаният компактен SUV на Skoda – Enyaq, ще получи по -малък брат, Elroq

Показаният компактен SUV на Skoda – Enyaq, ще получи по -малък брат, Elroq

Automobilwoche

Мюнхен – Плановете на Volkswagen Group да продава малки изцяло електрически автомобили под своите марки VW, Skoda и Seat се оформят.

Първият модел на малкия сегмент, задвижван от батерии, се очаква да бъде Skoda Elroq, който ще бъде пуснат в продажба в средата на 2024 г.

Той ще бъде позициониран под Enyaq, единственият автомобил на Skoda, който се продава в момента.

Очаква се марката VW да добави два малки електромобили с батерия – кросоувър ID1 през 2025 г. и малък хечбек ID2 през 2027 г. Тези модели ще седят под кросоувъра ID4 и хечбека ID3.

Seat ще пусне Acandra в началото на 2025 г. Вътрешните хора на компанията казват, че това ще бъде спортен хечбек, насочен към младите купувачи в градовете и предградията. Може да последва втори вариант на тялото.

Очаква се всички малки електромобили да започнат от 19 000 евро.

VW Group е дала на Skoda, специализирана в евтини автомобили, отговорност за разработването на електромобили. Автомобилите или техните наследници вероятно в крайна сметка ще заменят малките автомобили на групата, включително VW Polo, Skoda Fabia и Seat Ibiza. Марката VW заяви, че ще спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа до 2035 г.

Въпреки че Skoda е базирана в Чешката република, малките електромобили ще бъдат произвеждани в Испания, като във фабриката на Seat в Марторел, близо до Барселона, и заводи за малки автомобили на марката VW в Памплона, според източници на компанията.

Автомобилите VW, Skoda и Seat ще бъдат базирани на съкратена версия на електрическата архитектура MEB на VW Group. В момента платформата подкрепя VW ID4, ID3, Skoda Enyaq, както и Audi Q4 e-tron и Cupra Born.

Автомобилите ще използват същите батерии като настоящите модели MEB.

Те ще получат мощна операционна система, която ще предлага функции, които досега са били налични само в горните автомобили от средния клас на VW Group. Те включват услуги за търсене и плащане, помощ при таксуване и работа в мрежа с Интернет на нещата.

Понастоящем нито една марка на VW Group няма модел с батерии в сегмента на малките автомобили. В сегмента на мини колите групата продава изцяло електрически версии на VW Up, Skoda Citigo и Seat Mii, но тези автомобили се прекратяват.

Сегментът на малките автомобили постепенно се превръща в електрически, тъй като автомобилните производители все по-трудно продават малки автомобили с двигатели с вътрешно горене поради разходите за добавяне на технологии, за да отговарят на по-строгите правила на Европейския съюз за вредни емисии.

PSA продава напълно електрически версии на Peugeot 208 и малките хечбеци Opel/Vauxhall Corsa, Opel/Vauxhall Corsa-e и Peugeot e-208.

Изпълнителният директор на Renault Лука де Мео заяви, че до 2023 г. автомобилният производител ще пусне „достъпна“ малка кола на батерия с ретро дизайн, вдъхновен от Renault 5.

Миналата година Fiat представи новия 500 изцяло електрически хечбек. Honda e с батерия беше представена в Европа миналата година.