Архив

Opel ще пусне вдъхновена от Manta електрическа кола

Ще премине към изцяло електрическа марка

Автопроизводителят също планира да се върне на китайския пазар

Opel Manta-e Concept

Opel Manta-e Concept

Opel/Vauxhall ще се превърне в чисто електрическа марка в Европа до 2028 г. и ще пусне изцяло електрически автомобил, вдъхновен от Opel Manta от 70-те години.

„Manta е истинска икона в историята на нашата марка и вдъхновение за бъдещето й. Ще внесем нова Manta в серийното производство до средата на десетилетието. Чисто електрическа, разбира се“, заяви изпълнителният директор Майкъл Лохшелер в изявление.

Електрическият срок на Opel ще бъде две години преди дългогодишния му конкурент Ford, който обеща да електрифицира гамата си леки автомобили в Европа до 2030 г.

Преди 2028  г., Opel ще бъде напълно електрифициран, включително с хибридни автомобили до 2024 г., каза Лохшелер по време на актуализацията на родителската компания Stellantis относно стратегията му за електрификация, без да посочва дали целта включва леки хибриди.

Stellantis обяви четири нови електрически платформи за своите марки, които ще имат пробег от 500 км (311 мили) до 800 км. Те се наричат STLA Small, STLA Medium, STLA Large и STLA Frame.

Opel вероятно ще използва STLA Small, като платформата Medium е насочена повече към премиум марки. Large и Frame са насочени към американските марки на Stellantis.

Понастоящем Opel продава батерийни версии на малкия си хечбек Corsa и малкия си SUV Mokka, както и изцяло електрическите версии на средния си микробус Vivaro и компактния микробус Combo. Той също така продава plug-in хибридни версии на своя компактен SUV Grandland.

Продажбите на Opel с плъгини, включително изцяло електрически превозни средства и сменяеми хибриди, достигнаха 9 % от общите си продажби в Европа през първите четири месеца, според данни на базирания в Берлин автомобилен анализатор Матиас Шмид.

Лохшелер също каза, че Opel ще стартира продажби в Китай. Той не даде подробности относно графика или кои модели ще продава на пазара, където немските автомобили имат висока репутация.

„Китай е най -големият автомобилен пазар в света и сме сигурни, че ще растем печелившо там. Китайските клиенти могат да очакват с нетърпение нашите продукти и емоционалната ни немска марка“, каза Лохшелер.

Opel вече потопи пръстите си на китайския пазар. Тя продаваше около 5000 автомобила годишно в Китай в началото на десетилетието, но продажбите бяха засегнати, тъй като колите му бяха внос и подлежат на високи тарифи.