Американско-китайският претендент за конкурент на Ferrari избира Италия, за да дебютира с хиперавтомобил за 1,8 милиона долара
S9 с 1400 к.с. ще бъде представен по време на Седмицата на дизайна в Милано
S9 е проектиран от бившия дизайнер на Volkswagen Group Валтер Де Силва. Очаква се да започне производството му в Италия през 2023 г.
Италианско-Американско-Китайската стартираща компания Silk-FAW ще дебютира производствената версия на своя S9 plug-in хибриден хиперкар в кулоарите на Седмицата на дизайна в Милано в началото на септември.
Очаква се S9 да има около 1400 к. с. и да струва около 1,5 милиона евро (1,8 милиона долара).
Silk-FAW, съвместно предприятие между китайския автомобилен производител FAW и Silk EV, базирано в САЩ автомобилно стартиращо предприятие, е наело бивши топ мениджъри на Ferrari и Lamborghini, за да помогне на компанията да произвежда и продава автомобили, които ще съперничат на суперкарите на Ferrari и Lamborghini.
S9 ще бъде построен в новата фабрика на съвместното предприятие в така наречената италианска „Motor Valley“ в Реджо Емилия. Заводът ще бъде на 44 км (27 мили) северозападно от Маранело, където е базирана Ferrari, и на 51 км западно от централата на Lamborghini в Сант’Агата Болонезе. Луксозната марка Maserati и производителят на мотоциклети Ducati също работят в района.
S9 ще бъде представен по време на първия ден на Миланската седмица на дизайна в събота, 4 септември.
Автомобилът е проектиран от бившия дизайнер на Volkswagen Group Валтер Де Силва. Очаква се да започне производството му в началото на 2023 г.
S9 ще използва новоразработен 4,0-литров бензинов двигател V-8 с мощност около 880 к. с., с електрическо турбокомпресор. Два електродвигателя увеличават мощността му до около 1400 к. с.
S9 е част от гамата автомобили, които Silk-FAW разработва под знака на Hongqi. Съвместното предприятие планира да изгради пълна гама от модели в Италия и Китай.
Освен S9, по -евтината гама S7 ще се произвежда и в италианската фабрика. Гамата вероятно ще включва SUV, купе и по -късно кабриолет.
S9 ще бъде единственият plug-in хибрид в гамата. Всички останали модели ще бъдат изцяло електрически автомобили.
По -малките гами S5 и S3 ще бъдат построени в Китай в Чанчун, където се намира седалището на FAW, но ще се продават в световен мащаб.
FAW има съвместни предприятия в Китай с VW, Toyota и Mazda.
Нейната марка Hongqi (на китайски за Red Flag) е лансирана от FAW през 1958 г. и се счита за символ на управляващата комунистическа партия в Китай.
Silk-FAW инвестира първоначални 1 милиард евро (1,2 милиарда долара) за разработване на S9 и S7, както и за изграждане на производствено съоръжение и център за научноизследователска и развойна дейност в Реджо Емилия.
Очаква се строителните работи да започнат до края на годината. Комплексът от 320 000 квадратни метра ще включва и малка тестова писта.
Червената каросерия на S9 е цвета на марката Hongqi на FAW и на италианските състезателни коли.
Председателят на Silk-FAW Джонатан Крейн, американски финансов специалист, набира екип от бивши топ мениджъри от Ferrari и Lamborghini.
Най-добрите ръководители на Silk-FAW включват:
Роберто Федели, ветеран от Ferrari, BMW, Alfa Romeo и Maserati. Федели е главният технологичен директор на компанията и също така ще наблюдава иновационните центрове на Silk-FAW в Италия и Китай и ще ръководи работата на компанията по автономно шофиране, свързаност и технологии за електрификация.
Карло Дела Каса, който е директор по разработване на продукти. 30-годишната автомобилна кариера на Дела Каса включва работа като ръководител инженер на Ferrari, главен технически директор на McLaren Automotive и главен технически директор на Lamborghini.
Давиде Монтоси е директор по софтуер и електронни технологии. Монтоси работи за Ferrari и Maserati по времето, когато Maserati се контролира от Ferrari, а също и за McLaren.
Катя Баси, бивш изпълнителен директор на Aston Martin и Lamborghini, която се присъедини към Silk-FAW като главен маркетинг и комуникационен директор. Баси скоро ще бъде повишен в главен оперативен директор.
Амедео Фелиса, който беше изпълнителен директор на Ferrari между 2008 и 2016 г., е съветник на Silk-FAW.
Бившият изпълнителен директор на VW Group де Силва проектира Silk-FAW, като външен консултант и не се е присъединил към персонала на автомобилния производител. Де Силва, който създаде решетката с една рамка, използвана от Audi по време на кариерата си във VW Group, се оттегли от VW през 2015 г.
Италианският специалист по състезателни автомобили Dallara Automobili си сътрудничи с Silk-FAW при аеродинамичното развитие на своите модели, както и при проектирането и тестването на шасито от въглеродни влакна на S9.