Архив

Елегантният Audi Sky Sphere се трансформира от GT в роудстър

Благодарение на променливото междуосие

Еднократната концепция има готин, определящ трик: „Отсекът на двигателя“ и предните колела сеAudi-skysphere прибират почти 10 инча назад

Audi създаде елегантна, ниска електрическа концепция на еднократен роудстър с междуосие с променлива геометрия, която се трансформира между автономен режим Grand Tourer и спортен автомобил.

Audi Sky Sphere – първата от трите концепции за електрически превозни средства, които ще очертаят пътя на марката при преминаването й отвъд двигателя с вътрешно горене – ще бъде показан на събитията Concours d’Elegance тази седмица в Pebble Beach, Калифорния. все още неразкритите концепции се наричат Grand Sphere и Urban Sphere, и имат за цел да определят как потребителите ще взаимодействат с превозни средства с автономни възможности от ниво 4, както и как тези превозни средства взаимодействат с обкръжението си.

Sky Sphere има страхотен, определящ трик – такъв, който е много вероятно да остане в концептуална форма, предвид регулаторните изисквания: „двигателният отсек“ и предните колела се прибират почти 10 инча назад, докато воланът и педалите се появяват в пилотската кабина, когато потребителят преминава от автономен режим в поемане на командването на превозното средство. Преходът, който отнема няколко секунди, дава концепцията „двойни възможности“, казва Хенрик Вендерс, старши вицепрезидент на Audi AG.

audi-skysphere-concept-120-1628603671Концепцията е оборудвана с 80-киловатчасов акумулатор и се задвижва от един електромотор на задния мост, способен да генерира 465 к. с.и до 553 фута въртящ момент.

Sky Sphere, който е висок само над 4 фута, подчертава преувеличения преден капак с повишени арки на предните колела, за да носи масивните 23-инчови джанти, които сами по себе си разполагат с прорези, предназначени да охлаждат регенеративното спиране. Решетката е покрита със стъкло и разполага с набор от сензори, които един ден биха позволили автономност на ниво 4. За да се улесни влизането в кабината, двете й врати са окачени отзад.

„Опитваме се да предложим опит, който надхвърля това, което днес предлага роудстърът“, каза Гаел Бузин, ръководител на студиото за дигитален дизайн на Audi в Малибу, Калифорния, където Sky Sphere е замислен за първи път в цифров вид. „Audi Sky Sphere е голяма крачка напред в бъдещето.“

audi-skysphere-concept-121-1628603672С отстранения мек покрив, двуместникът разполага с огромна кабина, доминирана от капацитивен контрол и екран от врата20210728-009-1 до врата, който превключва от традиционните автомобилни дисплеи, когато се управлява от пътник-човек, към дисплеи за забавление, когато са в автономен режим GT.

Докато Sky Sphere е малко вероятно да види производството в сегашния си вид, аспектите от него са предназначени за производство в автомобили на Audi по -късно през десетилетието, каза Бузин.

„Дизайнът предварително оформя езика на дизайна, който предстои за марката. Това е смесица от мускулна плавност и архитектурни линии. Той е изключително елегантен и рационализиран“, обясни Бузин.

Вендерс каза, че докато Sky Sphere е концептуален, дизайнерите по целия свят трябва да помислят за прехода от шофьори към потребители на автономни автомобили, за да разширят мисленето си за това как следва да се оформят и функционират бъдещите превозни средства.