Архив

BMW ще представи BMW iX5 Hydrogen на IAA Mobility 2021

BMW i, която е изцяло насочена към местна мобилност без емисии, може в бъдеще да предлага и превозни6a00d8341c4fbe53ef0282e119c1de200b-800wi средства с двигатели с водородни горивни клетки, в допълнение към електрически модели

Две години след представянето на концептуалния автомобил BMW i Hydrogen NEXT, BMW ще представи BMW iX5 Hydrogen на IAA Mobility 2021 в Мюнхен през септември. Понастоящем все още в серийно развитие, автомобилът за спортни дейности (SAV) с двигател с водородни горивни клетки ще бъде едно от няколкото превозни средства, които посетителите могат да изпитат, докато се движат по Синята лента, свързваща основните изложбени площадки с други изложбени места в центъра на града.

Малка серия от BMW iX5 Hydrogen, разработена на базата на BMW X5, ще се използва за демонстрационни и тестови цели от края на следващата година.

„Със своята високоефективна горивна клетка и оптимизирана батерия, задвижващата система на BMW iX5 Hydrogen е уникална в света. С това ние изграждаме нови пътища за устойчиво удоволствие от шофирането.“, каза

д-р Юрген Гулднер, ръководител на BMW Group Hydrogen Fuel Cell Technology и проекти за превозни средства

6a00d8341c4fbe53ef0282e119c254200b-800wiПри подходящи условия, технологията с водородни горивни клетки има потенциала да се превърне в друг стълб в портфолиото на задвижващите механизми на BMW Group за местна мобилност без CO2. Марката BMW i, която е изцяло насочена към местна мобилност без емисии, може в бъдеще да предлага и превозни средства с двигатели с водородни горивни клетки, в допълнение към електрически модели с батерии като BMW i3, BMW iX3, BMW iX и BMW i4.

При условие, че водородът се произвежда с помощта на възобновяема енергия и е налична необходимата инфраструктура, тази технология може да допълни портфолиото от електрифицирани задвижващи механизми на BMW Group – и по -специално да отговори на нуждите на клиентите, които нямат собствен достъп до инфраструктура за зареждане на електричество, ако често шофирайте на дълги разстояния или желаете висока степен на гъвкавост.

Декоративните решетки, покриващи решетката на бъбреците на BMW, долния и двата отвора за външен въздух, и елементите на каросерията за долната част на задната част, идват от Университетския кампус за адитивни производства на BMW Group, който използва 3D печат за производство на прототипни и стандартни части. Адитивното производство позволява бързо и изключително гъвкаво производство на компоненти – някои от които имат геометрични форми, които не могат да бъдат реализирани с конвенционалните производствени методи.

Аеродинамичните колела на BMW iX5 Hydrogen се предлагат с произвеждани гуми от естествен каучук и изкуствена коприна. Суровините за това се добиват в съответствие със стандартите на независимата организация на Съвета за управление на горите (FSC). BMW Group е първият автомобилен производител в света, който използва гуми Pirelli, изработени изключително от сертифициран естествен каучук и материал от дървен материал в своите производствени превозни средства.

BMW iX5 Hydrogen съчетава технологията на горивните клетки с петото поколение BMW eDrive. Горивната клетка осигурява електрическа мощност до 125 кВт/170 к. с., като единствените емисии са водни пари. Тази мощност на задвижването също му позволява да поддържа постоянно високи скорости на по -дълги разстояния.

Електрическият мотор е разработен от технологията BMW eDrive от пето поколение, използвана и в BMW iX. По време на фазите на стартиране и спиране, той служи като генератор, захранващ енергия в захранваща батерия. Съхранената в тази батерия енергия се използва и за особено спортни маневри при шофиране – осигурявайки системна мощност от 275 кВт/374 к. с.

Водородът, необходим за захранването на горивната клетка, се съхранява в два 700-барови резервоара, изработени от армирана с въглеродни влакна пластмаса (CFRP), които заедно съдържат почти шест килограма водород.

Напълването на водородните резервоари отнема само три до четири минути, каза Гулднер.