Класиката Mercedes-Benz W110 се появи преди 60 години
W110 беше входната линия на Mercedes-Benz от средни автомобили в средата на 60-те години – характеристики и др. данни
Mercedes-Benz 190Dc (W110) се произвежда от Mercedes-Benz през 1961–1968, направени са 628 282. Производството е в Зинделфинген – Германия, Венецуела – Барселона и в Австралия – Порт Мелбърн.
Класът е Executive автомобил (E), свързан е Mercedes-Benz E-Class.
Размерите са – междуосие 2700 мм, дължина 4 780 мм, ширина 1795 мм и височина 1495 мм.
Предшественик е Mercedes-Benz W120/W121, наследник е Mercedes-Benz W114/W115.
W110 беше входната линия на Mercedes-Benz от средни автомобили в средата на 60-те години. Един от гамата на Mercedes от „Fintail“ (на немски: Heckflosse), W110 първоначално се предлагаше или с 1,9 L бензин M121, или с 2,0 L OM621 дизелов редови с четири цилиндъра. Той е представен със седаните 190c и 190Dc през април 1961 г., заменяйки W120 180c/180Dc и W121 190b/190Db.
Линията W110 е обновена през юли 1965 г., за да стане 200 и Diesel 200D (моделна година 1966 за Северна Америка); в същото време шестцилиндров 230 (наследник на Mercedes 220) стана част от линията W110. Производството продължи само още три години, като W115 220 и 220D бяха представени през 1968 г. W110 и 6-цилиндровият W111 бяха първите серии от автомобили Mercedes, които бяха подложени на обширни тестове за безопасност на пътниците.
Първата серия се прави през 1961–1965, като 190c/190Dc. Задвижването е с двигател 1.9 L M121 I4 и 2,0 л OM621 дизел I4.
Собственото тегло е 1250 кг.
190c и 190Dc заменят W120 180c/180Dc и W121 190b/190Db като линия на по-евтини четирицилиндрови седани на Mercedes-Benz. С „D“ се обозначава дизелов двигател, технология, въведена от Mercedes-Benz и подкрепена въпреки широко разпространените подигравки в автомобилната преса. Каросерията е получена от серията W111, но с 145 мм по-къс нос и кръгли фарове (които даде преден вид, напомнящ повече за моделите W120/121 „Ponton“). Задната част е идентична с W111 220b (220b е основният модел от серията W111). Интериорното оформление и размерите също са идентични с W111 220b, но с по-малко опции, като например седалки с фиксирана облегалка и облицовка от бакелит на таблото (за разлика от дървото в моделите W111).
Тъй като моделите 190c и 190Dc бяха основно W111 220b с по-къса предна част, те предлагаха същия интериор и багажно пространство като серията W111, но с по -малки и по -икономични двигатели. Това ги направи изключително популярни сред таксиметровите шофьори. Производството на 190Dc надвишава това на бензиновия 190c с близо 100 000 бройки.
Втората серия е от 1965–1968.Прави се като 200/200D/230.
Mercedes-Benz 200D (W110) е с двигатели 2.0 L M121 I4, 2.3 L M180 I6 и 2,0 л OM621 I4
Втората серия от 4-цилиндрови автомобили продължи само няколко години. Производството на новите модели 200, 200D и 230 започва през юли 1965 г. в завода в Зинделфинген. 200 и 200D заменят моделите 190c и 190Dc съответно. Двигателят на 200 има диаметър на цилиндъра, увеличен от 85 на 87 мм, което дава работен обем 1988 куб. См и е оборудван с двойни карбуратори (190c има един карбуратор). Дизеловият двигател OM621 в 200D беше по същество идентичен с този на 190Dc (който всъщност беше агрегат от 1988 г. с. В., Въпреки че колата беше обозначена като „190“), но беше подобрен чрез използване на пет основни лагера на коляновия вал вместо първоначалните три.
Визуално моделите от втората серия са премествали предните индикатори от горната част на предните калници под фаровете. Отзад задните светлини бяха изрязани на квадрат и хромираната облицовка беше преработена, за да има две хоризонтални лайстни, вместо хромирани задни перки.
Заради перките на задните калници, моделът беше наричан „малката перка“, за разлика от последвалата „голяма перка“, или т. нар. „конска глава“, заради формата на фаровете.
Всички модели вече разполагат с изходи за въздух с хромирана облицовка на C-колоните (идентични с моделите W111). Вътре имаше много малко промени, с изключение на всички модели, които сега разполагат с легнали предни седалки (с изключение на пейките), които преди това бяха опция за 190c и 190Dc. 230 стандартно имаше централен подлакътник на задната седалка.
Допълнителни промени настъпват в края на 1967 г., с началото на моделната 1968 година. Моделите от 1968 г. са оборудвани с колапсиращи кормилни колони, за да отговарят на американските правила за безопасност. Огледалата, дръжките на вътрешните врати и разпределителните устройства на таблото също бяха променени, съответстващи на тези на по -късните автомобили от серия W108/114/115.
И трите автомобила от втората серия W110 приключват производството през януари 1968 г. с въвеждането на W115 220 и 220D.
Mercedes-Benz W110 Kombi е с четирицилиндров двигател 230S е представен през 1965 г. и постига скромен успех на определени пазари, включително Германия, Белгия и Великобритания. Автомобилът всъщност е резултат от преобразуване, извършено от базираната в Мехелен компания Société Anonyme pour l’Importation de Moteurs et d’Automobiles (IMA), която вече сглобяваше седанната версия на автомобилите от комплекти CKD и която също беше белгийският Mercedes – вносител на Benz. С намаляването на тарифите, които последваха развитието на ЕИО, малките сглобявания от този вид в рамките на ЕИО, но извън Германия вече нямаха смисъл, а сглобяването на автомобилите Mercedes-Benz в Мехелен спря през 1973 г., по това време заводът бяха сглобили 78 568 четирицилиндрови автомобила Mercedes-Benz, базирани на W111 и неговия наследник.