Архив

От практиката ми – контакти с BMW

От всички фирми, с които съм контактувал в практиката си, започнала през 70-е, най-близък бях с BMW и техните хора от Мюнхен.

Тест на първия малък дизел на марката - Южна Бавария.

Тест на първия малък дизел на марката – Южна Бавария – 1994.

Първоначалните ми връзки с тях датират от 1988 г., преди промените, когато установих лична кореспонденция с тях и успях да се срещна с ръководна фигура от концерна, с която направих интервю на цяла страница във вестника на Техническите съюзи някога – „Прогрес“.

След това, и след промените, вратите ми за концерна бяха отворени. Стигна се до там, че, когато идваха техни ръководители от Мюнхен, казваха – първо ни срещнете с Краси Панчев и после ще видим…

Совалката до хотела при мое пребиваване в Мюнхен.

Совалката до хотела при мое пребиваване в Мюнхен.

Имах лична кореспонденция с г-н Тейстма – тогава шеф на Връзките с обществеността, срещнахме се няколко пъти, когато идваше в България и си пишехме редовно с неговата заместничка.

Станах приятел и с д-р Калинке – шеф на BMW Motorrad, мотоциклетната им дивизия, като присъствах и на връчването на специалните им мотоциклети на МВР. Имам много лични подаръци, не само от него, но  и от други шефове в Мюнхен.

Така, през 1994 г., станах първият българин, поканен на тест в Мюнхен и Бавария, общо съм бил на три теста, а когато придобиха и британския Rover, ме поканиха в Лондон и в Брайтън, успях да видя отблизо дори трона на Нейно величество, да пия вино и бях на чеверме в Кралската кухня. Дори вечеряхме в Тронната зала на Двореца на Британските крале в Брайтън.
Специално говори с мене корпоративният им директор – за българското производство на Maestro във Вамо, Варна. След това англичаните спряха производството и се изнесоха от България…Започнаха да правят модела в…Китай, до 2005 г.

На маса с конструкторите на двигателите на марката - 1994. Тогава беше така.

На маса с конструкторите на двигателите на марката – 1994. Тогава беше така.

Имах среща с много от ръководните фигури в концерна, включително при една

ТТолкова бях близък с концерна, че на баджа ми нямаше нито държава, нито медия...

Толкова бях близък с концерна, че на баджа ми нямаше нито държава, нито медия…

наша среща, ми дадоха вечеря главният конструктор на безопасността и конструкторите на двигатели на мюнхенската фирма.

Имах и рядкото удоволствие да се срещна лично  край Мюнхен с главния акционер на концерна – г-жа Сюзане Клатен – дъщеря на самия Квандт, спасил някога компанията от фалит – най-богатата жена в Германия навремето…

Когато в България братя евреи от Израел придобиха дилъра Камор Ауто, те ми дадоха и реклама за една от книгите ми. Помня тогава се обадихме в Мюнхен – да потвърдят участието си, и от там се отзоваха положително.

За съжаление, новите представители на марката в България не проявиха някакъв особен интерес към мене и ги виждам само на Автосалон София…