Dacia Sandero става най-продаваният автомобил в Европа
Малкият хечбек остава популярен на общия пазар с 24% през юли
Малкият хечбек Dacia Sandero беше най-продаваният автомобил в Европа през юли, тъй като общите регистрации в региона паднаха с 24 процента, с което се прекрати четиримесечния растеж.
Продажбите на нови автомобили са спаднали до 967 830 през по-миналия месец от 1,27 милиона през юли 2020 г., според данни от 26 европейски пазара, събрани от JATO Dynamics.
Sandero имаше номер 1 за първи път от пускането си през 2008 г. Volkswagen Golf, който обикновено оглавява класацията, беше на второ място, следван от Toyota Yaris.
Регистрациите спаднаха на повечето европейски пазари през юли, тъй като пандемията продължи да тежи върху доверието на потребителите и глобалният недостиг на микрочипове удари наличието на много модели.
Френският пазар се срина с 35 %, в Обединеното кралство и Испания продажбите спаднаха с 30 %, а германският – с 25 %. Продажбите в Италия са намалели с 19 %.
Hyundai и Suzuki бяха сред марките, които набраха обем през юли, като регистрациите на Hyundai са нараснали с 5,5 %, а на Suzuki – с 4,7 %.
Всички други големи марки отбелязаха спад в продажбите, като Renault падна с 54 %, Ford с 46 %, Nissan с 37 %, Peugeot с 34 % и Citroen с 31 %.
VW, най-продаваната марка в Европа, регистрира спад от 19 %.
Подпомогнат от популярността на Sandero, 16 -процентният спад на Dacia е по-малък от общия пазар.
Третото поколение на Sandero, представено миналата година, увеличава продажбите, а бюджетният хечбек е най-продаваният автомобил в Европа сред частните клиенти на дребно, каза анализаторът на JATO Фелипе Муньос.
„Dacia горе -долу го предлага на същата цена като предишната“, каза Муньос.
Продажбите на електрифицирани автомобили бяха светло място през юли.
Регистрациите на хибридни автомобили, задвижвани от батерии и plug-in, са имали най-добрите си резултати през юли досега и вторият по големина месечен пазарен дял тази година след юни, каза JATO Dynamics.
През юли бяха регистрирани общо 160 646 превозни средства с хибридни автомобили, задвижвани от акумулатори, което представлява почти 17 процента от общите регистрации.
„Потребителите продължават да реагират положително на сделките и стимулите, свързани с електромобилите, които направиха тези превозни средства далеч по -конкурентни по отношение на цените им“, каза Муньос.
Хечбекът VW ID3 беше най-продаваният изцяло електрически автомобил в Европа през юли, докато Ford Kuga беше най-продаваният плъгин хибрид.
Муньос каза, че потреблението на електрифицирани модели от потребителите не е достатъчно, за да компенсира големите спадове, регистрирани от дизеловите автомобили.
Месечният пазарен дял на дизеловите автомобили е намалял до 22 % от 30 % през юли 2020 г. и 32 % през юли 2019 г. Делът на бензиновите автомобили е 59 %, в сравнение с 60 % през юли 2020 г. и 63 % през юли 2019 г.
Делът от 17 % за електрифицираните автомобили от миналия месец се е увеличил от 9 % през същия месец на миналата година и 3 % през юли 2019 г.
Продажбите през юли все още бяха под стойностите преди пандемията за месеца. Регистрациите бяха 1,27 милиона през юли миналата година и 1,32 милиона през юли 2019 г.
Европейските регистрации за първите 7 месеца на тази година са се увеличили с 24 процента до 7,38 милиона.