2022 г. Opel Astra – следващата стъпка в трансформацията на марката
Базирана е на платформата EMP2 на Stellantis за компактни и средни автомобили с предно задвижване
Следващото представяне на модела във възраждането на Opel след десетилетия на застой под ръководството на General Motors е нов компактен хечбек на Astra.
Новата Astra беше представена неотдавна и започва продажбите тази есен на пазарите, където оперира немската марка. Популярният съперник на Golf е придобил остър нов дизайн, подобен на този, който Opel представи преди година на новия си компактен кросоувър Mokka, и за първи път разполага с електрифицирана опция, в този случай с плъгин хибридна настройка.
Понастоящем Opel се контролира от Stellantis, след като PSA Group, която се сля с Fiat Chrysler Automobiles по -рано тази година, за да формира Stellantis, откъсна германската марка от GM през 2017 г. Оттогава видяхме гореспоменатия Mokka, както и ново поколение стартира субкомпактният хечбек Corsa.
Новата Astra е базирана на платформата EMP2 на Stellantis, предназначена за компактни и средни автомобили с предно задвижване и е разработена заедно с най-новите версии на хечбеците DS 4 и Peugeot 308, пуснати по-рано през годината. Opel ще предлага новата Astra и ще включва високотехнологични екстри като цифров инструментален клъстер, широк информационно-развлекателен екран и матрични LED фарове.
Другите технически екстри включват хед-ъп дисплей, камера за съраунд изглед и адаптивен круиз контрол с режим стоп и движение за трафик.
Опциите за задвижване включват поредица от вградени 4 двигателя, включително две вградени хибридни конфигурации. Мощността варира от 108-221 к. с., а купувачите ще могат да избират между 6-степенна ръчна и 8-степенна автоматична трансмисия, в зависимост от модела.
Няма вероятност да има опция за батерия, тъй като това не се поддържа от платформата EMP2. Stellantis в крайна сметка ще замени платформата EMP2 с наскоро обявената платформа за електрически превозни средства STLA Medium, която поддържа обхват до 440 мили. Това ще даде възможност на Opel да извърши планирания преход към изцяло електрическа марка на основния си пазар в Европа до 2028 г.
Производството на новата Astra ще се извършва в завода на Stellantis в Рюселсхайм, Германия. Заводът също така произвежда Opel Insignia, която преди това се продаваше в САЩ като Buick Regal.